تلاش جهاددانشگاهی فارس برای توسعه فعالیت‌های آموزشی در حوزه قرآن و خانواده
کد خبر: 3997282
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

تلاش جهاددانشگاهی فارس برای توسعه فعالیت‌های آموزشی در حوزه قرآن و خانواده

رئیس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: در تلاشیم تا در راستای این بیانیه موضوعاتی چون خانواده و توسعه فعالیت‌های قرآنی، خدمات کیفی و کمی بیشتری را در دوره‌های آموزشی لحاظ کنیم.

به گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس، 22 شهریورماه در دیدار با ارشد عقیدتی ـ سیاسی ارتش در منطقه فارس به تشریح خدمات جهاددانشگاهی ویژه خانواده نیروهای مسلح در استان پرداخت و خواستار تعامل بیشتر و ارائه خدمات فعال‌تر به حوزه نظامی شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی غیر دولتی در سال ٥٩ به فرمان امام(ره) تأسیس شد و در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ورود کرد، گفت: جهاددانشگاهی طی چهار دهه فعالیت، توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی را در شمار مأموریت‌های مهم خود قرار داده است. با توجه به رویکردهای این مجموعه، فعالیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی با وجود و استقرار سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سینا داریم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، ایسپا (مرکز افکارسنجی) که معتمدترین اخبارسنجی به‌ویژه در حوزه انتخابات را دارد و سازمان دانشجویان را از دیگر فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برشمرد.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز بر حسب نیازی که در جامعه احساس می‌شود، دوره‌های آموزشی کوتاه و بلندمدت با رویکردهای مهارتی و اشتغالزایی طراحی و تعریف شده است.

بابایی با بیان اینکه امسال به بیش از سه هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی آموزش داده شده است، گفت: سالانه بیش از ٢٥ هزار نفر در سطح استان از ظرفیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی فارس استفاده می‌کنند.

مسئول شعبه خبرگزاری ایکنا در فارس با اشاره به اجرای طرح حکمت ویژه خانواده‌های نیروهای مسلح، گفت: با راه‌اندازی دفاتر آموزشی در مجتمع‌های مسکونی متعلق به کارکنان نیروهای مسلح خدمات خوبی ارائه شده است.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، تأکید کرد: در تلاشیم تا در راستای بیانیه گام دوم، موضوعاتی چون خانواده و توسعه فعالیت‌های قرآنی، خدمات کیفی و کمی بیشتری را در دوره‌های آموزشی لحاظ کنیم.

بابایی همچنین با بیان اینکه شاخص‌های جهاددانشگاهی با فعالیت‌های پژوهشی شناخته می‌شود، گفت: فعالیت‌های پژوهشی در این مجموعه باید رویکرد کاربردی داشته باشند و اثرات و خدمات آنها به جامعه برگردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جهاددانشگاهی فارس ظرفیت‌های خوبی در حوزه پژوهشی با رویکرد سلامت جامعه وجود دارد، اظهار کرد: مراکز ناباروری و سرطان به‌صورت تخصصی در استان راه‌اندازی می‌شود.

بابایی به راه‌اندازی یک شعبه از پارک ملی فناوری‌های نوین و صنایع نرم فرهنگی ویژه صاحبان ایده در استان هم اشاره کرد و خواستار ورود دفاتر آموزشی مستقر در مجموعه نیروهای مسلح در این باره باشد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس اضافه کرد: کانون ارزیابی شایستگی  مدیران در دو سه سال گذشته بدون نگاه سیاسی با هدف شناسایی افراد شایسته و توانمند در راستای تربیت مدیران انقلابی نیز در مجموعه جهاددانشگاهی فارس راه‌اندازی شده است.

وی همچنین گفت: سهمیه آموزش ١٠٠ نفر در رشته کمک پرستاری یک ساله به جهاددانشگاهی فارس ابلاغ شده و این مجموعه آماده در اختیار قرار دادن این ظرفیت برای نیروهای مسلح در استان است.

سیامک کریمی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی فارس نیز در این جلسه به تشریح خدمات  آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت پرداخت و گفت: آموزش‌های کوتاه‌مدت ما سه و شش ماهه با هدف اشتغالزایی، مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی و همچنین آموزش‌های بلندمدت به‌صورت آکادمیک و دانشگاهی در مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: رشته‌های ما متنوع و طی سال‎های اخیر در دپارتمان‌های علوم پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی، کامپیوتر و زبان‌های خارجی فراگیری خوبی داشته‌‌ایم.

حجت‌الاسلام عزیز رضایی، ارشد عقیدتی سیاسی‌ ارتش در منطقه فارس نیز در این جلسه ضمن اعلام خرسندی از بازخورد مثبت ارائه دوره‌های آموزشی ویژه خانواده ارتش در استان از سوی جهاددانشگاهی، قول مساعد داد که امکانات بیشتری برای این دفاتر از سوی مجموعه ارتش پشتیبانی شود.

انتهای پیام
captcha