نیاز به حداقل 7 هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند خوزستانی / راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی
کد خبر: 3997473
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

نیاز به حداقل 7 هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند خوزستانی / راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه اولویت اول کمیته امداد برای کمک به دانش آموزان نیازمند، تبلت و تجهیزات کمک آموزشی است، گفت: سال گذشته حدود 8 هزار دستگاه تبلت در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و امسال حداقل، 7 هزار دستگاه برای دانش آموزان نیاز داریم.

کمیته امداد شور عاطفه‌هابه گزارش ایکنا از خوزستان، نشست رسانه‌ای «شور عاطفه‌ها» از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، به صورت مجازی پیش از ظهر امروز 23 شهریور برگزار شد.

جمال شبیه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در این نشست گفت: طرح «شور عاطفه‌ها» از 20 شهریور در سراسر کشور آغاز شد و تا 11 مهرماه ادامه دارد و در این فاصله زمانی در خدمت خیرین و مردم هستیم تا بتوانند کمک‌های خود را به خانواده‌های بی بضاعت و دانش آموزان نیازمند برسانند.

وی درباره تأثیرات کرونا در شیوه کار امدادرسانی به نیازمندان گفت: شیوع کرونا شرایط حضور دانش آموزان را در مدارس تغییر داده، از این رو نیازهای دانش آموزان نیز تفاوت پیدا کرده و بیشتر به سمت تجهیزات و لوازم هوشمند رفته است تا بتوانند وارد فضای آموزشی مدارس شوند. بنابراین اولویت اول کمیته امداد برای کمک به دانش آموزان، تبلت و تجهیزات کمک آموزشی است.

شبیه ادامه داد: در سال‌های گذشته ایستگاه‌هایی در سطح شهرها به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی برقرار می‌شد، اما به دلیل شرایط کرونایی، درگاه‌ها و سامانه‌هایی تعریف شده است که مردم بتوانند به صورت مجازی کمک‌های خود را ارسال کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان خاطرنشان کرد: در برنامه شور عاطفه‌های سال گذشته، کمک‌های مردمی تقریبا 9 میلیارد تومان بود که بین دانش آموزان و خانواده‌های نیازمند توزیع شد. همچنین حدود 8 هزار دستگاه تبلت در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. تلاش ما این است که هیچ دانش آموزی به دلیل نداشتن تبلت و تجهیزات هوشمند از تحصیل محروم نماند. 

وی ادامه داد: کمیته امداد خوزستان 130 هزار خانواده را تحت پوشش خود دارد که از این میان 54 هزار نفر دانش آموز و حدود 7 هزار نفر دانشجو هستند. اولویت ما در کمک‌رسانی و اهدای تجهیزات هوشمند به افرادی است که در خانواده خود هیچ دستگاه هوشمندی نداشته باشند. 

شبیه درباره راه‌های کمک رسانی به دانش آموزان نیازمند گفت: یکی از راه‌های کمک، وارد کردن کد دستوری #061*1*8877* در تلفن همراه یا واریز به شماره کارت 6037997950030404  است. همچنین دفاتر کمیته امداد در سطح استان آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند تا بتوانیم ماه مهر پرنشاطی را برای دانش آموزان نیازمند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شعار امسال طرح شور عاطفه‌ها «با هم مشق محبت بنویسیم» است، گفت: حداقل تبلت‌ مورد نیاز امسال 7 هزار دستگاه است. 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره خانواده‌هایی که از حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند گفت: سالیانه 10 درصد از خانواده‌ها به واسطه توانمندی و اشتغال از حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند. البته این بدان معنا نیست که ما ورودی نداریم. در دو سال گذشته تعداد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، 130 هزار خانواده شده است. این رقم پیش از کرونا 120 هزار خانواده بود. 

وی همچنین گفت: به دنبال این هستیم که مراکز نیکوکاری تخصصی در حوزه اشتغال، درمان، سرپناه و ... راه‌اندازی کنیم. با توجه به نقشی که رسانه‌ در توسعه فرهنگ احسان دارد، مرکز نیکوکاری رسانه نیز در دستور کار ما است تا دوستان رسانه‌ای به نشر فرهنگ امداد و احسان کمک کنند. 

انتهای پیام
captcha