اجرای طرح شهردار مدرسه در خوزستان
کد خبر: 4000005
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

اجرای طرح شهردار مدرسه در خوزستان

مسئول اتحادیه دانش‌آموزان استان خوزستان درباره طرح شهردار مدرسه گفت: طرح شهردار مدرسه، فرصتی بزرگ برای کشف و شناسایی مدیران، متعهد، متخصص، مسئولیت‌پذیر و آشنا به حقوق و وظایف خود برای اداره آینده ایران اسلامی است که با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سراسر کشور آغاز می‌شود.

حجت الاسلام عرب

به گزارش ایکنا از خوزستان، به نقل از روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان خوزستان، حجت‌الاسلام محمد عرب، مسئول اتحادیه دانش‌آموزان استان خوزستان درباره طرح شهردار مدرسه گفت: طرح شهردار مدرسه، فرصتی بزرگ برای کشف و شناسایی مدیران، متعهد، متخصص، مسئولیت‌پذیر و آشنا به حقوق و وظایف خود برای اداره آینده ایران اسلامی است که با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار این طرح «دانش آموزان امروز، مدیران شهری فردا» است، ادامه داد: مدیران آینده کشور، هم‌اکنون در مدارس در حال تحصیل هستند و لازم است تا زمینه آشنایی آنها را با گام‌های آغازین مسئولیت‌پذیری اجتماعی فراهم کرده تا بتوانند نقش خود را در آینده مدیریتی کشور به درستی ایفا کنند. در این طرح به دنبال ترویج فرهنگ شهروندی و فرهنگ‌سازی از سنین دانش‌آموزی هستیم. 

عرب بیان کرد: طرح شهردار مدرسه می‌تواند زمینه یادگیری دانش‌آموزان مستعد برای آمادگی ورود به زندگی در جامعه‌ای بزرگ‌تر از مدرسه، درک بهتر از مناسبات عمیق اجتماعی با افزایش مشارکت آنان در امور جامعه و تصمیم‌سازی موفق در برابر مشکلات زندگی اجتماعی را فراهم کند.

مسئول اتحادیه دانش‌آموزان استان خوزستان افزود: تمرین کار گروهی، ایجاد زمینه بروز تفکر شورایی، برنامه‌ریزی گروهی و عمل بر مبانی برنامه برای رفع مشکلات و در نهایت سپردن پاره‌ای از اختیارات به نوجوانان و جوانان موجب کشف و پرورش استعدادها و مدیرپروری و افزایش حس تعلق در آنها خواهد شد، که از اهداف این طرح ملی است.

وی بیان کرد: امروز باید برای اداره مطلوب کشور در ۲۰ سال آینده برنامه‌ریزی کرد و طرح شهردار مدرسه، فرصتی بزرگ برای کشف مدیران ولایتمدار، متعهد، متخصص، مسئولیت‌پذیر و آشنا به حقوق و وظایف خود برای اداره آینده ایران اسلامی است. تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، با این اهداف و به منظور تبیین نقشه راه و تدوین برنامه‌های عملیاتی امضا شده است تا بتواند زمینه‌های بروز شایسته‌ترین افراد برای مدیریت در کشور را فراهم آورد.

گفتنی است؛ یکی از اهداف افتتاحیه در قالب تفاهم‌نامه، تنظیم چارچوب عملیاتی همکاری متقابل و مشترک در زمینه فعالیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی دانش آموزی و مدرسه محور با تأکید بر اجرای طرح شهردار مدرسه است. 

از دیگر محورهای تفاهم‌نامه طرح شهردار مدرسه می‌توان به ارتقای آگاهی‌های مورد نیاز زندگی‌ شهری برای دانش‌آموزان به‌صورت مدرسه‌محور، سازماندهی ظرفیت‌های دانش‌آموزی برای ترویج مهارت‌های ارتقای کیفیت زندگی مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی و ارائه آموزش‌های پایه شهروندی برای تحقق زمینه‌های نقش‌پذیری اجتماعی و توانمندسازی دانش‌آموزان برای حضور فعال در جامعه اسلامی است. 

در این راستا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عنوان تشکلی ریشه‌دار، همزاد انقلاب اسلامی و برخوردار از شبکه ملی در ۱۳ هزار دبیرستان کشور و نیز شبکه مربیان کار آزموده، به واسطه تکالیف قانونی که برعهده دارد، آماده اجرای طرح شهردار مدرسه در سراسر کشور است و واگذاری اموری در حوزه های حفظ محیط‌ زیست، امکانات‌بهداشتی و ورزشی، امور فرهنگی و اجتماعی و پرورشی، حمل و نقل و مسائل‌ ایمنی ‌تحصیلی با تصویب شورای ‌مدرسه به شهردار مدرسه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha