هفته دفاع مقدس؛ یادآور رساترین واژه‌ها در قاموس ایستادگی ملت قهرمان ایران
کد خبر: 4001341
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

هفته دفاع مقدس؛ یادآور رساترین واژه‌ها در قاموس ایستادگی ملت قهرمان ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: هفته شکوهمند دفاع مقدس یادآور رساترین واژه‌ها در قاموس ایستادگی ملت قهرمان ایران و بیانگر رشادت‌ها و دلاورمردی‌های بیداردلانی است که هفت شهر عشق در هشت بهار آزادی پیمودند.

هفته دفاع مقدس؛ یادآور رساترین واژه‌ها در قاموس ایستادگی ملت قهرمان ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی توکلی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر، در نخستین نکوداشت اولین‌های فرهنگی-هنری هشت سال دفاع مقدس شهرستان کاشمر که با حضور معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، جمعی از مسئولان و هنرمندان منطقه‌ای و همچنین خانواده جانبازان و ایثارگران، شامگاه هفتم مهرماه در محل سینما ایران برگزار شد، اظهار کرد: نکوداشت اولین‌های فرهنگی هنری شهرستان کاشمر مربوط به هنرمندانی است که در هشت سال دفاع مقدس با انجام رویدادهای هنری نقشی در دفاع از این مرز و بوم داشتند.

وی ادامه داد: امیدواریم بعد از ویروس منحوس کرونا، چنین برنامه‌های فرهنگی و هنری در وسعت و تعداد بیشتری از هنرمندان و فعالان فرهنگی هنری عرصه دفاع مقدس برگزار سود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر تصریح کرد: هفته شکوهمند دفاع مقدس، یادآور رساترین واژه‌ها در قاموس ایستادگی ملت قهرمان ایران و بیانگر رشادت‌ها و دلاورمردی‌های بیداردلانی است که هفت شهر عشق در هشت بهار آزادی پیمودند.

جواد روشندل، معاونت سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه عنوان کرد: کاشمر در اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری سرآمد همگرایی و هم پیوندی در خراسان است.

وی ادامه داد: هنر و اخلاق در جامعه دو بال برای پرواز و رسیدن به قله‌های سعادت است، این دو اگر در رفتار هنرمندان تجلی پیدا کند، نتیجه آن چنین محافلی می‌شود که همه در خدمت ارزش‌ها قرار می‌گیرند.

روشندل رسالت هنرمندان در حوزه دفاع مقدس را کمتر از رزمندگان ندانست و اظهار کرد: هنرمندان در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان باید بیش از این تلاش کنند و ظرفیت هنرمندان برای تولیدات فاخر در حوزه دفاع مقدس باید بیش از این به ‌کار گرفته ‌شود.

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: آزادگان، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران پیام‌آوران هشت سال دفاع مقدس هستند.

وی افزود: هنرمندان باید برای فرهنگ‌سازی و انتقال مفاهیم شهدا از هشت سال دفاع مقدس بهترین استفاده را ببرند، شهدا راه‌های صد ساله را چند روزه طی کردند.

امام جمعه کاشمر از رازهای استجابت دعا را حال اضطرار دانست و گفت: بیان صحنه‌هایی که به شهدا قوت قلب می‌داد، مانند توسل به امام حسین(ع) و ائمه‌اطهار و گاهی شوخی‌ها و خنده‌ها باید توسط هنرمندان صورت گیرد. صحنه‌های متنوع، هیجانی جنگ را می‌شود به تصویر کشید و برای نسل امروز استفاده کرد، ترویج فرهنگ ایثارگری و گذشت موجب رفع بسیاری از اختلافات در زندگی‌های امروزی می‌شود. هنرمندان از عظمت بسیار والایی برخوردار هستند، هر هنرمند کانون قدرتی است و می‌تواند تولید محتوا کند.

در پایان این مراسم که با برنامه‌‎های مختلف فرهنگی هنری همراه بود، از ۱۵ هنرمند فعال در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha