دوره‌های حفظ، قرائت و تدبر در قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 4002812
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
به همت مرکز قرآنی شهیدشهریاری دانشگاه فردوسی؛

دوره‌های حفظ، قرائت و تدبر در قرآن برگزار می‌شود

مسئول مرکز قرآنی شهید شهریاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی با بیان اینکه در مرکز قرآنی شهید شهریاری، فعالیت‌های قرآنی به طور مستمر اجرا می‌شود،گفت: دوره‌های آموزشی مشتمل بر سه دوره حفظ، تدبر در قرآن و سطوح مختلف قرائت برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های حفظ، قرائت و تدبر در قرآن کریم در مرکز قرآنی شهیدشهریاری دانشگاه فردوسیحمیده دانشفر، مسئول مرکز قرآنی شهید شهریاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در حال حاضر ثبت‌نام برای ترم آموزشی پاییز مشتمل بر سه دوره است؛ دوره‌های حفظ قرآن ویزه بانوان به‌صورت سه ساله و پنج ساله برگزار می‌شود و این دوره‌ها با حضور اساتید مجربی که حافظ قرآن هستند، به‌صورت هفته‌ای، به انتخاب فرد برگزار می‌شود و زمان نام‌نویسی تا 22مهرماه تمدید شده است.

وی ادامه داد: دوره دوم، سطوح مختلف قرائت است که شامل روخوانی و روان‌خوانی قرآن، تجوید و نغمات یا صوت و لحن ویژه بانوان بوده و با حضور اساتید مجرب و برجسته مشهد برگزار می‌شود.

دانشفر بیان کرد: در دوره‌های قرائت ابتدا تعیین سطح وضعیت گرفته می‌شود و برای دوره حفظ، افراد ابتدا باید تعیین سطح قرائت بدهند، چرا که برای حفظ قرآن، حداقل روخوانی و روان‌خوانی را باید بدانند، برای دوره‌های قرائت، آزمون اعطای مدرک برگزار می‌کنیم و مدرک سازمان تبلیغات هم به افراد اعطا می‌شود.

مسئول مرکز قرآنی شهید شهریاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی تصریح کرد: دوره سوم نیز دوره‌های تدبر در قرآن ویژه آقایان و بانوان است که با همکاری مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران برپا می‌شود. دوره اول از مجموعه دوره‌های تدبر در قرآن، مقدمات تدبر در قرآن با تدریس استاد مستشرق است و دوره دوم از این مجموعه دوره‌ها، روش‌های تفکر در قرآن با تدریس استاد چیت‌چیان بوده که این دوره‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، این دوره‌ها هم ترمیک هستند و طی پنج ترم برگزار شده که در هر ترم یک کتاب تدریس می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت در دوره‌ها برای عموم آزاد است  که  علاقه‌مندان از سراسر کشور اعلام آمادگی کرده‌اند. ثبت‌نام از 6مهرماه آغاز شده و که البته تا 22 مهرماه تمدید شده است و همه روزه به جز روزهای پنجشنبه و تعطیلات رسمی از ساعت 8تا 14 ثبت‌نام به صورت تلفنی انجام می‌شود و افراد می‌توانند با تلفن‌های 38806437 و 09055886437تماس حاصل کنند.

برگزاری دوره‌های حفظ، قرائت و تدبر در قرآن کریم در مرکز قرآنی شهیدشهریاری دانشگاه فردوسی

انتهای پیام
captcha