خطر ابتلا به نوع شدید کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند
کد خبر: 4002834
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

خطر ابتلا به نوع شدید کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به افزایش ایمنی در برابر کرونا در افرادی که واکسینه شده‌اند؛ نسبت به خطر ابتلا به نوع شدید بیماری در افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، هشدار داد.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 14 مهرماه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، به افرادی که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند هشدار داد که امکان ابتلا به نوع شدید کرونا را دارند.

وی با اشاره به خیز آهسته موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک و یا دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان، تاکید کرد: مجموعه سلامت استان با تلاش شبانه‌روزی برای ایجاد وضعیتی مطلوب در کنترل بیماری کووید۱۹، خواستار رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان در کنار انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس است.

لطفی با اشاره به افزایش تعداد مراجعه مردم استان به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا افزود: مدیریت و کنترل مطلوب بیماری کووید۱۹، بدون مشارکت آحاد مردم میسر نیست و ضرورت دارد همه شهروندان نسبت به این امر احساس مسئولیت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده علائم کروناویروس، به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا با انجام تست‌های تشخیصی در صورت نیاز، در زمان مناسب از بیماری خود آگاه شده و از شدت یافتن بیماری و نیاز به بستری در مراکز درمانی پیشگیری شود.

لطفی یکی از راهکارهای اصلی مهار کروناویروس و پیشگیری از موج‌های بعدی آن در سطح جامعه را واکسیناسیون خواند و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام توان و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان، مشغول انجام سریع واکسیناسیون علیه این بیماری است و ضرورت دارد جمعیت هدف در استان برای ایمنی بیشتر در برابر این بیماری دریافت سریع واکسن را جدی بگیرند.

بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون در پایگاه‌های استان، وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون، علت‌های جان‌باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان و روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی از دیگر محورهایی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست مورد ارزیابی قرار داد.

لطفی همچنین ظرفیت تخت‌های ویژه و عادی بیمارستان‌های استان، چگونگی فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، میزان مراجعه به این مراکز و آخرین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی را بررسی کرد.

انتهای پیام
captcha