پایش فعالیت ۱۹ خانه قرآن در ماهنشان
کد خبر: 4003623
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

پایش فعالیت ۱۹ خانه قرآن در ماهنشان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان از پایش فعالیت ۱۹ خانه قرآن در این شهرستان خبر داد و گفت: در این پایش میزان عملکرد این مؤسسات مطلوب ارزیابی و عمده مشکلات آنان در ارتباط با کمبود اعتبار و بودجه‌های آموزشی احصا شد.

پایش فعالیت 19 خانه قرآنی در ماهنشانحجت‌الاسلام روح‌الله رحمانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: پایش و ارزیابی خانه‌های قرآن و عترت(ع) با هدف تبیین وضعیت موجود و اطلاع دقیق از ظرفیت‌ها، استعداد‌ها و نیز ضعف‌ها و چالش‌های احتمالی پیش روی خانه‌های قرآن و عترت، تلاش برای تقویت نقاط قوت و رفع موانع در مسیر ترسیم چشم‌انداز جامعه قرآنی و بالا بردن مشارکت‌های مردمی مبتنی بر اسناد فرهنگی قرآنی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول ابراز کرد: با اجرای طرح پایش می‌توان به اطلاعات دقیقی از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی، نقاط قوت و توانمندی‌های آن‌ها، ضعف‌ها و کمبودهای آن‌ها و ظرفیت‌های این موسسات دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: در این پایش، وضعیت کلی مؤسسات از نظر مکان، کیفیت کلاس‌ها، بهره‌مندی از فضای مجازی، امور بیمه، امور مالیاتی، کادر آموزشی، همکاری و تعامل با ادارات و نهادهای آموزشی، میزان اهتمام به اجرای طرح‌های ابلاغی در حوزه آموزش و فعالیت قبل و بعد از کرونا و انتقال آموزش‌ها به بستر رسانه و فضای مجازی مورد ارزیابی و پالایش قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان تصریح کرد: در این پایش که تاکنون از 19 موسسه و خانه‌های قرآنی شهرستان ماهنشان انجام شد، میزان عملکرد این موسسات مطلوب ارزیابی و عمده مشکلات آنان کمبود اعتبار و بودجه‌های آموزشی احصا شد.

رحمانی به راهکارهای افزایش میزان اعتبار مؤسسات اشاره کرد و گفت: ایجاد زمینه برای درآمدزایی خانه‌های قرآنی از قبیل راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک زودبازده در کنار فعالیت‌های آموزشی می‌تواند باری از دوش مدیران خانه‌های قرآنی در زمینه مشکلات مالی بردارد.

انتهای پیام
captcha