زمینه بازگشت به شرایط عادی در جامعه را فراهم کنیم
کد خبر: 4003728
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

زمینه بازگشت به شرایط عادی در جامعه را فراهم کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین واکسیناسیون کرونا زمینه بازگشت به شرایط عادی در جامعه را فراهم کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 18 مهرماه در چهارصد و بیست و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با تأکید بر نقش سازنده مردم در افزایش ایمنی عمومی در برابر این ویروس مهلک، گفت: تلاش مجموعه سلامت در راستای تأمین سلامت مردم و ایمن‌سازی جامعه با فعالیت شبانه‌روزی در مراکز تزریق واکسیناسیون و ارئه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح استان همچنان ادامه دارد.

وی از مشارکت مردم فارس در انجام واکسیناسیون عمومی تقدیر کرد و افزود: در کنار تسریع در این راهکار موثر و تلاش مجموعه سلامت، همچنان پایبندی به رعایت پروتک‌ های بهداشتی می‌تواند در حفاظت از ما در برابر این ویروس، نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

لطفی با اعلام اینکه بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن کرونا در فارس به مردم تزریق شده است، از مشارکت مطلوب روستاییان استان در مراجعه برای دریافت واکسن خبر داد و این همکاری را تلاشی آگاهانه و قابل تقدیر دانست.

بررسی آخرین یافته‌های کمیته علمی کروناویروس در دانشگاه و نمودار درصد تحقق تزریق روزانه واکسیناسیون کووید۱۹ طی شبانه‌روز گذشته نیز از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی رییس دانشگاه ارزیابی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا افرادی که موعد واکسن آن‌ها فرا رسیده است، با نام‌نویسی در سامانه https://salamat.gov.ir/، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با این هشدار که افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، در معرض خطر ابتلا به انواع شدید بیماری کووید ۱۹ هستند، تاکید کرد: همه باید برای ایمن‌سازی جامعه در برابر ویروس منحوس کرونا، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و با تزریق واکسن، زمینه بازگشت وضعیت عادی به جامعه را تسریع بخشند.

لطفی ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ او همچنین به بررسی آخرین وضعیت کرونا در مناطق مختلف استان، روند نمونه گیری و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی، آخرین وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، روند خدمت رسانی به مراجعان و بیماران در مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان های استان، آخرین آمارهای بهبودی مبتلایان و علت های جان باختن مبتلایان طی روز گذشته تاکنون در استان پرداخت.

انتهای پیام
captcha