طرح «حفظ عمومی قرآن» در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4004637
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

طرح «حفظ عمومی قرآن» در کردستان اجرا می‌شود

رئیس اداره امور برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان از اجرای طرح جدید «حفظ عمومی قرآن» در کردستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود آبان‌ماه این طرح در استان آغاز شود.

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و به منظور تشویق و ترغیب عموم مردم به ویژه جوانان به حفظ قرآن آیین‌نامه جدید حفظ قرآن کریم به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در این طرح مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت در هر زمان و هر مقطعی ماهی یک بار می‌توانند نسبت به اخذ آزمون شفاهی از حافظان قرآن خود اقدام کنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: این طرح حافظان یک جزء تا 30 جزء قرآن کریم را شامل می‌شود و مؤسسات و خانه‌های قرآن می‌توانند حافظان قرآن را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی افزود: برای اجرایی شدن این آیین‌نامه باید گروه فنی پنج نفره از حافظان کل قرآن کریم و گروه ممتحن را انتخاب کنیم و طی جلساتی فرآیند کار را برای آنان تشریح شود.

مرادی در پایان یادآور شد: مؤسسات و خانه‌های قرآن علاقه‌مند به شرکت در این طرح برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت تلاوت مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha