امروزه عظمت ملت‌ها به پیشرفت و اقتدار علمی آن‌هاست
کد خبر: 4008565
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

امروزه عظمت ملت‌ها به پیشرفت و اقتدار علمی آن‌هاست

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: علم قدرت می‌آورد و امروزه دنیا از شرایط جنگ‌افزار، سلاح و قدرت نظامی عبور کرده و عظمت ملت‌ها به پیشرفت و اقتدار علمی است.

سعید کرمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امروز 5 آبان‌ماه در آیین افتتاحیه رتبه‌های برتر کنکور سراسری 1399 و 1400 گروه انسانی تحت‌ عنوان «آینده روشن» که به‌ همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان قدس رضوی در حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: همواره آنچه که نهاد نمایندگی رهبری را بر آن داشت که این برنامه را طراحی کند، همان آرمان و نگاه عمیقی است که مقام معظم رهبری به موضوع علم، پیشرفت علمی و نخبگان کشور دارند.

وی افزود: حتما در این سال‌ها دیدار ایشان را با نخبگان، اساتید دانشگاه و دانشجویان دنبال ‌کرده‌اید، حدیث نابی که همیشه در مجالس بالای سر ایشان نصب می‌شود و در همه دیدارها نیز بیان می‌کنند این است که«اَلعِلمُ سُلطان؛ علم مایه اقتدار و عزت است». علم قدرت می‌آورد و امروزه دنیا از شرایط جنگ افزار، سلاح و قدرت نظامی عبور کرده است. امروز عظمت ملت‌ها به پیشرفت و اقتدار علمی است و اگر می‌خواهیم کشورمان که به تازگی در این چند دهه روی پیشرفت و استقلال را دیده به این حرکت و اقدام خود ادامه دهد، چاره‌ای نداریم جز اینکه سرعت پیشرفت علمی خود را روز به روز افزایش دهیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اگر این اقدام را انجام ندهیم، از این قافله عقب می‌مانیم و اگر می‌خواهیم در مقابل این هجمه‌ها بایستیم و قامت راست کنیم و در دنیا عزیز باشیم، می‌بایست این حرکت پرشتاب را داشته‌ باشیم و آن را انجام دهیم. امروز که در این مکان مقدس حضور دارید، آغاز راه پیشرفت علمی است و در حال آغاز راهی هستید که بیش از چهار دهه با جان‌فشانی، ایثار و رشادت‌های نسل‌های پیش از ما باز شده است.

کرمی با بیان اینکه در واقع این کشور به جایی رسیده است که محصولات نانو را به کشورهای مختلف مانند ژاپن صادر می‌کند، افزود: این در حالی است که کشور ما قطب توریست درمانی منطقه شده است و امروزه کشور ما تولیدکننده 95درصد از داروهای مصرفی است. همچنین قطب پیوند کلیه و کبد و اعمال جراحی چشم و بسیاری از اعمال جراحی دیگر شده است و این پیشرفت‌ها به‌گونه‌ای است که کشورهای منطقه برای درمان خود به کشور ما سفر می‌‌کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: امروز کشور ما میزان سرعت پیشرفت علمی 11 برابر میانگین حرکت و شتاب علمی دنیاست. آمار مقالات ما در سطح منطقه رتبه یک را از آن خود کرده و اساسا این میزان از تولید علم در سطح منطقه و جهان قابل مقایسه نیست، زیرا از کشوری صحبت می‌کنیم که تازه راه را آغاز کرده و دانشمندان این مسیر را طی می‌کنند.

کرمی اضافه کرد: ما امروز در عرصه‌های علمی و فناوری حرف برای گفتن داریم و شما دانشجویان به‌عنوان نسل جدید، بناست پرچم این حرکت علمی را از نسل گذشته بگیرید و این میراث را، میراث‌داری ‌کنید و در این مسیر قدم بر دارید. بیایید در این حرم نورانی و در محضر امام رضا(ع) عهد ببندیم که ذهن، هوش، توانایی و جوانی خود را وقف این مردم کنیم و مانند دانشمندان که در این مسیر رشادت‌های بسیاری کردند ما هم سهم خود را در این حرکت علمی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: امیدواریم که با معرفی شما و نسل جدیدی از شما به عرصه علم و دانش کشور، شاهد اتفاقات بهتری در عرصه‌های مختلفی باشیم و تلاش کنیم که این رشد علمی ما در جهت خدمت به مردم کشورمان نیز باشد.

کرمی تأکید کرد: در واقع هدف ما از برگزاری این برنامه این بود که این ظرفیت عظیم را پیش روی متولیان و مسئولان امر به تصویر بکشیم و از آن‌ها بخواهیم که باید زمینه را برای این مسیری که شما انتخاب کرده‌اید، فراهم کنند. در این میان نیز امیدوارم که خداوند این توفیق را به شما نخبگان علمی کشور بدهد تا بتوانید این علم را در مسیر پیشرفت و آبادانی به فعلیت برسانید.

وی گفت: همواره این فرصتی که تحت عنوان «آینده روشن» برای ما فراهم شده، برنامه‌ای است برای اینکه مسئولان را به ظرفیت‌های این نسل، آینده این نسل و سرمایه هنگفت و بزرگی که این نسل دارد و می‌تواند این سرمایه را به ارزش افزوده برای آینده کشور خود تبدیل کند؛ متوجه سازیم.

انتهای پیام
captcha