راه‌اندازی 226 طرح صنعتی جدید در آذربایجان شرقی
کد خبر: 4008664
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

راه‌اندازی 226 طرح صنعتی جدید در آذربایجان شرقی

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، از راه‌اندازی 226 طرح صنعتی جدید در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: راه‌اندازی این طرح‌ها با سرمایه‌ای افزون بر ۲ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان صورت گرفته است.

راه‌اندازی 226 طرح صنعتی جدید در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آرش نگهبان، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، امروز، ششم آبان‌ماه، از راه‌اندازی 226 طرح صنعتی جدید در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: راه اندازی این طرح‌ها با سرمایه‌ای افزون بر ۲ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان زمینه اشتغال بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: از مجموع طرح‌های صنعتی مذکور ۱۰۸ واحد صنعتی جدید ایجادی و ۱۱۸ طرح توسعه‌ای بوده است.

نگهبان، با اشاره به اینکه واحد‌های ایجادی جدید با سرمایه گذاری ۹۳۹ میلیارد تومانی و با اشتغال حدود ۲ هزار نفری در استان راه اندازی شده است، ادامه داد: با توجه به این حجم از طرح‌های صنعتی ایجاد شده در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰، رشد حدود ۱۳ درصدی از نظر تعداد و رشد ۷ درصدی از نظر سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی و محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها بیشترین گروه‌های صنعتی ایجاد شده را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، بیشترین واحد‌های صنعتی راه اندازی شده ایجادی و توسعه‌ای در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر بوده است.

نگهبان همچنین با اشاره به سرمایه یک هزار و ۵۰۸ میلیارد تومانی و اشتغال بیش از هزار و ۶۰۰ نفری در طرح‌های توسعه‌ای واحد‌های تولیدی انجام شده، گفت: بیشترین واحد‌های راه‌اندازی شده ناشی از توسعه واحد‌های تولیدی، در گروه‌های صنعتی نظیر ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و لاستیک و پلاستیک است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی همچنین اعلام کرد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، معافیت گمرکی ماشین آلات در بازه زمانی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۲ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام
captcha