روحیه ضد استکباری ملت ایران ریشه در هویت ایرانی دارد
کد خبر: 4008834
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

روحیه ضد استکباری ملت ایران ریشه در هویت ایرانی دارد

امام جمعه رویان با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی گفت: این حادثه نشان از روحیه ضد استکباری ملت ایران است که ریشه در تاریخ و هویت ما دارد.

روحیه ضد استکباری ملت ایران ریشه در هویت ایرانی دارد

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس معصومی، امام جمعه رویان امروز 7 آبان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان پدافند غیرعامل را نوعی دفاع غیرنظامی دانست که به جنگ افزار نیاز ندارد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این مقوله، می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظام و غیرنظامی و همچنین تلفات جلوگیری کرد یادآور شد: پدافند غیرعامل مانند کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره‌گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی است.

امام جمعه رویان با اشاره به اینکه کوتاه‌ترین تعریف پدافند غیرعامل دفاع بدون اسلحه است متذکر شد: علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مردم نیز باید در آن مشارکت داشته و به نوعی در خیر باشند زیرا تهدیدات دشمنان به امور خاصی معطوف نیست بلکه گاهی نظامی گاهی اقتصادی و حتی فرهنگی هستند.

معصومی  به حمله اخیر سایبری در شبکه توزیع بنزین اشاره کرد و گفت: دشمن برای عصبانی کردن و القای ناآرامی در کشور به دنبال عملیات ایذایی بوده همکاری و بصیرت مردم در کنترل اوضاع نقش حیاتی دارد.

وی در خصوص روز ۱۳ آبان اظهار کرد: امام خمینی، شهید فهمیده را رهبر خود نامیدند که این نشان می‌دهد که نوجوانان تا چه اندازه در سرنوشت آینده کشورمان مؤثر هستند.

معصومی امروز بزرگترین امتیاز و سرمایه جمهوری اسلامی را نیروی انسانی جوان دانست.

انتهای پیام
captcha