حضرت ثامن‌الحجج(ع)؛ تجلی رضای الهی
کد خبر: 4008868
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
حجت‌الاسلام رستمی:

حضرت ثامن‌الحجج(ع)؛ تجلی رضای الهی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام رضا(ع) راهنما و مهربان است. به گونه‌ای که در صلوات بر حجج معصومین(ع) می‌خوانیم که خدایا بر امام رضایی صلوات بفرست که با او هرکه را خواسته‌ای راضی کنی به واسطه امام رضا(ع) راضی کرده‌ای و هر رضایتی که در دنیا رخ داده است به واسطه امام رضا(ع) بوده است.

مصطفی رستمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکاه ها رتبه های برتر کنکور سراسریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امروز 7 آبان‌ماه در اختتامیه گردهمایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری 1399 و  1400گروه انسانی تحت عنوان «آینده روشن» که در محل برج سپید برگزار شد، اظهار کرد: این حضور خود در مشهد و قرار گرفتن در کار بارگاه منور رضوی را با فال نیک بگیرید.

وی عنوان کرد: دکتر حسین بهاروند نویسنده کتاب سلول‌‌های بهاری هستند که خاطرات تولید و توسعه سلول‌های بنیادی را روایت کردند. ایشان افتخار علمی کشور و جزو برگزیده‌های کتاب مصطفی و جوایز معتبر بین‌المللی است که در حوزه سلول‌های بنیادی، پژوهش‌های اصلی و محوری را انجام داده و اقدامات ارزشمندی را در این زمینه پایه‌گذاری کرده است و جزو افتخارات ایران محسوب می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: ایشان در این کتاب خود که خاطرات خود را نوشته است، می‌گوید که در چند مرحله از زندگی به بن‌بست‌هایی برخورد کردم و به همین دلیل تصمیم گرفتم به مشهد بروم و در حقیقت ایشان راه را برایم باز کرد و به همین دلیل به امام رضا(ع) استاد راهنمای خودم می‌گویم.

رستمی خاطرنشان کرد: در محضر امام رضا(ع) هستیم، بخشی از اتفاقات زندگی ما توسط خودمان رقم می‌خورد و بخشی از اتفاقات نیز خارج از اراده ماست و مسیرهای مختلفی به روی ما باز و گاهی نیز مسیرهایی به روی ما بسته می‌شود که هر یک از آن‌ها سرنوشتی را در این عالم پیچیده و بزرگی برای ما رقم می‌زند که هر اندازه که پیش می‌رویم متوجه می‌شویم که در این عالم نادان تر هستیم.

وی عنوان کرد: بنابراین از خدای متعال بخواهید که در این مسیر شما را به سمت گوهرهایی که به بوستان خوب می‌رود، هدایت کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: امام رضا(ع) راهنما و مهربان است. در صلواتی که در پایان مفاتیح تحت عنوان صلوات بر حجج معصومین(ع) آمده است می‌خوانیم که خدایا بر امام رضایی صلوات بفرست که با او هرکه را خواسته‌ای راضی کنی به واسطه امام رضا(ع) راضی کرده‌ای و هر رضایتی که در دنیا رخ داده است به واسطه امام رضا(ع) بوده است.

رستمی بیان کرد: در آخرین ساعاتی که در مشهد هستید با امام رضا(ع) که هم مسیر، هم درد و هم درمان را می‌داند و هم اینکه درمان نزد خودشان است؛ عهدی ببندید و از ایشان کمک بخواهید. در حقیقت ما باید از امام رضا(ع) بخواهیم که برای ابدمان فرد مفیدی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا نیست که تنها پزشکان برای مسائل بنیادین فکری جامعه تلاش و ایده‌پردازی کنند بلکه این‌ها حوزه‌هایی هستند که علوم انسانی‌ها مأموریت جدی‌تری دارند و شما دانشجویان این رشته باید برای این مأموریت جدی فکر و خود را آماده کنید و این مسیر را به گونه‌ای رقم بزنید که پایان مسیر رضایت خدا در پرتو رضایت امام رضا(ع) از شما شکل گرفته باشد.

انتهای پیام
captcha