زبان هنر نیاز به ترجمه ندارد
کد خبر: 4010820
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

زبان هنر نیاز به ترجمه ندارد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم اختتامیه گردهمایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری گروه هنر گفت: زبان هنر به دلیل اینکه با فطرت انسان‌ها سر و کار دارد، نیاز به ترجمه ندارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امروز 14 آبان‌ماه در مراسم اختتامیه گردهمایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری گروه هنر تحت عنوان آینده روشن که به‌ همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان قدس رضوی مجتمع سپید برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا باید بگویم که شاید شما دانشجویان عزیز حضور در جوار بارگاه منور رضوی را یک اتفاق خوب و حسن تفألی برای خود بدانید، چرا که اولین برنامه حضوری دانشگاهی خود را در محضر امام رضا(ع) آغاز کردید و ان‌شاءالله که حضور شما دانشجویان عزیز در مجاورت حرم و حریم مطهر امام رضا(ع) که امام مهربانی‌هاست برای شما پر برکت باشد.

وی بیان کرد: در صلوات بر حجج معصومین(ع) می‌خوانیم که خدایا بر امام رضایی صلوات بفرست که هر خشنودی که در دل هرکسی افکندی به واسطه خشنودی و رضایت امام رضا(ع) بوده است. در اینجا باید بگویم که شما دانشجویان عزیز میهمانان خوب امام رضا(ع) بودید و امام رضا(ع) که مهربانی ایشان عالم‌گیر است، به گونه‌ای که در روایتی آمده است امام رضا(ع) دشمن آزار دهنده خود را شفاعت می‌کردند، قطعا نسبت به شما نیز مهربان خواهند بود و خواسته‌هایتان را برآورده خواهند کرد.

رستمی بیان کرد: در حقیقت شما دوستدار و محبوب امام رضا(ع) هستید، بنابراین شما که در آغاز دوره جوانی هستید و بنا است که حرکت دیگری را در ادامه زندگی خود آغاز کنید، از امام رضا(ع) برکت بخواهید و از ایشان بخواهید مسیری را همراه با اتفاقاتی برای شما رقم بزند که کسی تا کنون نتوانسته است چنین اتفاقی برای شما رقم بزند.

وی ادامه داد: البته بسیاری از افراد هستند که آثار هنری مختلفی از جمله عکس، آهنگسازی و... را ثبت می‌کنند اما تنها برخی از این آثار ماندگار می‌شوند، در این میان شما باید از امام رضا(ع) چیزی بخواهید که تحفه است و از ایشان خواسته‌هایی داشته باشید که بسیاری از افراد نمی‌خواهند و از آن غفلت می‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دکتر حسین بهاروند نویسنده کتاب سلول‌‌های بهاری هستند که خاطرات تولید و توسعه سلول‌های بنیادی را روایت کردند. ایشان افتخار علمی کشور و جزو برگزیده‌های کتاب مصطفی و جوایز معتبر بین‌المللی است که در حوزه سلول‌های بنیادی، پژوهش‌های اصلی و محوری را انجام داده و اقدامات ارزشمندی را در این زمینه پایه‌گذاری کرده است و جزو افتخارات ایران و جزو چند دانشمند برتر در این حوزه محسوب می‌شود. ایشان در این کتاب که خاطرات خود را نوشته است، می‌گوید که در چند مرحله از زندگی به بن‌بست‌هایی برخورد کردم و به همین دلیل تصمیم گرفتم به مشهد بروم و در حقیقت ایشان راه را برایم باز کرد و به همین دلیل به امام رضا(ع) استاد راهنمای خود می‌گویم.

رستمی تأکید کرد: دانشجویان عزیز امروز که روز آخر سفر شماست و لحظات پایانی حضورتان در جوار امام رضا(ع) است، به امام رضا(ع) بگویید که دانشگاه ما را شما آغاز کردید و کاممان با تو باز شد، خودتان یک مسیر، طرح و راهی را در پیش روی ما قرار دهید تا زمانیکه به گذشته نگاه کردیم تأسف نخوریم و از شما بابت انتخاب‌های خوبی که در پیش روی ما قرار دادید تشکر کنیم. در حقیقت این خواسته قطعاً شدنی است، زیرا امام رضا(ع) امامی است که به واسطه مهربانی، توانایی، اعتبار و آبرویی که در پیشگاه خداوند دارند اجازه نمی‌دهند که هیچ یک از ما دست خالی از محضر ایشان باز گردیم.

وی اظهار کرد: دانشجویان عزیز خداوند به شما الطاف بسیاری بخشیده و استعدادهای خوبی را در وجود شما قرار داده است، شما زبانی دارید که زبان بی‌ترجمه است زیرا زبان هنر به دلیل اینکه با فطرت انسان‌ها سر و کار دارد، نیاز به ترجمه ندارد و امیدوارم که از این زبان و فرصتی که خداوند به شما عطا فرموده است به بهترین نحو استفاده کنید و بهترین محصول، اثر و مفهوم را در قالب بیان ارزشمند شما در قالب‌های مختلف در ابزارهای هنری منتقل شود و عرصه و محیط را در بر گیرد.

انتهای پیام
captcha