اهمیت هوشمندی همگانی و عمل به مسئولیت اجتماعی برای مهار کرونا
کد خبر: 4011655
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

اهمیت هوشمندی همگانی و عمل به مسئولیت اجتماعی برای مهار کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را اصلی‌ترین راهکار برون‌رفت از بحران کروناویروس دانست و گفت: لازم است همه با هم، با هوشمندی و عمل به مسئولیت اجتماعی در کنار اقدام برای دریافت واکسن علیه کروناویروس، کماکان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به بهترین شکل رعایت کنیم.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، 17 آبان‌ماه در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، وضعیت اپیدمی کرونا در فارس را شکننده خواند و گفت: بررسی آمارها نشان می‌دهد که شرایط کرونا در استان حالت شکننده‌ای دارد و لازم است همه با هم، با هوشمندی و عمل به مسئولیت اجتماعی در کنار اقدام برای دریافت واکسن علیه کروناویروس، کماکان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به بهترین شکل رعایت کنیم. 

وی با بیان اینکه کرونا به‌عنوان بیماری قرن تمام دنیا را تحت‌تأثیر قرار داده و بر روی مسائل مختلف تأثیرگذار بوده است، افزود: تمام مجموعه سلامت کشور و استان برای ارتقای سطح سلامت جامعه و ریشه‌کنی این بیماری همه‌گیر می‌کوشند. بخش خصوصی نیز با توجه به توانمندی‌های خود همواره با دانشگاه علوم پزشکی همراه بوده‌اند و برای سلامت مردم تلاش می‌کنند که این اقدامات و تلاش‌ها در حافظه تاریخ خواهد ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: امیدوارم همراهی و همکاری همگانی سبب شود تا هرچه زودتر از بحران شیوع کرونا عبور کنیم و زندگی مردم به حالت عادی برگردد.

لطفی در بخش دیگری از این نشست با گرامیداشت روز جهانی رادیولوژی این روز را به فعالان عرصه رادیولوژی، تبریک گفت و با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی تمام فعالان عرصه بهداشت و درمان برای ارتقای سطح سلامت در استان، افزود: موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در حوزه‌های مختلف و کسب رتبه‌های برتر در کشور را حاصل تلاش جمعی و همت تمام مدیران، کارکنان و مدافعان سلامت در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه دانست که برای گسترش موهبت سلامت در جامعه، به‌صورت شبانه‌روزی می‌کوشند.

وی با بررسی روند ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان‌های استان، ورود ۳۱۹ بیمار مشکوک یا مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان‌های فارس در ۲۴ ساعت گذشته را سبب نگرانی برشمرد و گفت: هرگونه عادی‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کروناویروس زمینه‌ساز گردش گسترده ویروس در سطح جامعه و اوج‌گیری دوباره بیماری است و مقابله با کرونا نیازمند همکاری و مشارکت تمام اقشار جامعه و نهادها و سازمان‌هاست، چراکه با همت و همکاری همگانی است که می‌توانیم به ثمربخش بودن تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت در راستای مقابله با این اپیدمی کمک کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به روند مناسب اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در فارس، برنامه‌ریزی مناسب و اتخاذ بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای ارائه واکسن به مردم را از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد که سبب پیشتازی دانشگاه در زمینه تزریق واکسن در کشور شده است.

بررسی روند اجرای واکسیناسیون در استان فارس، میزان ابتلا در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، علت‌های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، آمار مأموریت‌های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبودیافتگان کرونا، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

انتهای پیام
captcha