تلاش حداکثری و معامله با خدا؛ شاخصه زندگی مجاهدانه شهدا
کد خبر: 4011980
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

تلاش حداکثری و معامله با خدا؛ شاخصه زندگی مجاهدانه شهدا

نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن گرامیداشت یاد شهدای عشایر کرخه نور، به بیان ویژگی‌ها و شاخصه‌های زندگی مجاهدانه شهیدان پرداخت.

موسوی فردبه گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم چهل و یکمین سالگرد شهدای مظلوم عشایر عرب کرخه نور هویزه، امروز سه شنبه 18 آبان همزمان با سالروز این حادثه تاریخی در یادمان شهدای عشایر عرب کرخه نور برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در این مراسم با بیان اینکه شهدای ما زندگی مجاهدانه داشتند، به بیان شاخصه‌های زندگی شهدا پرداخت و گفت: این شیوه زندگی چند شاخصه دارد. یکی از شاخصه‌های آن تلاش حداکثری است. شهدای ما شب و روز نمی‌شناختند. رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس این شاخصه‌ها را به منصه ظهور رساندند. نقطه مقابل تلاش حداکثری کسالت و بی‌برنامگی است.

وی اظهار کرد: عشایر خوزستان، استان خوزستان را جزء جدایی‌ناپذیر از ملت بزرگ ایران می‌دانند و دلیل آن دفاع مردانه و مجاهدانه آنها از کشور در تمام ادوار گذشته است. در جنگ جهانی اول انگلیسی‌ها، بخشی از خوزستان را اشغال کردند. فتوای مراجع تقلید در آن روز، امت اسلامی در خوزستان را متحول کرد و مخصوصا عشایر عرب خوزستان مردانه در مقابل انگلیسی‌ها از کشور دفاع کردند.

امام جمعه اهواز، تعامل با خلق و معامله با خدای متعال را دیگر شاخصه زندگی مجاهدانه دانست و گفت: همواره در کنار مردم بودن، مشکلات مردم را دیدن و در حد توان برطرف کردن و همه اینها را برای خدا انجام دادن از ویژگی‌های شهدای مجاهد ما است. نقطه مقابل این شاخصه، ریا کاری و معامله با غیر خدا است.

موسوی‌فرد ادامه داد:‌ سومین شاخصه زندگی مجاهدانه شهدای ما، عمل در دنیا و حساب و پاداش در آخرت است. این ویژگی شهدای ما است که دنیا را مزرعه آخرت می‌دانند. مقاومت در مقابل همه موانع، شاخص دیگر و قابل توجه زندگی مجاهدانه شهدا است.

وی با اشاره به مجاهدت‌های پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع) و یاران ایشان در دوره صدر اسلام گفت: اسلام با این مجاهدت‌ها به دست ما رسید. شاخص دیگر زندگی مجاهدانه شهیدان ما، استقامت تا شهادت است. این به معنای سرباز ولایت ماندن تا آخرین لحظه است. معیت و همراهی از ویژگی‌های انسان‌های مجاهد است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: مراقبت از حدود الهی از دیگر ویژگی‌های شهیدان ما است. آنها در میدان‌های جنگ هم مراقب حدود الهی بودند. شاخصه دیگر آنها ولایت مداری است.  نقطه مقابل ولایت مداری خود محوری و حزب محوری است.

وی در پایان با تصریح به وجود مشکلاتی چون گرانی، حقوق‌های عقب افتاده و مسأله آب در خوزستان، از عزم دولت برای برطرف ساختن این مشکلات گفت و اظهار کرد: لازم است بردباری کنیم و این فرصت حل مشکلات را به کارگزاران دولت بدهیم.

 

انتهای پیام
captcha