ایران پایبند به قوانین بین‌المللی است
کد خبر: 4012545
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

ایران پایبند به قوانین بین‌المللی است

امام جمعه رویان گفت: ماجرای نفتکش دریای عمان و جلوگیری از سرقت نفت توسط آمریکا نشان داد که ایران پایبند به قوانین بین‌المللی و همچنین در اوج اقتدار و عزت‌مندی است.

ایران پایبند به قوانین بین‌المللی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس معصومی، امام جمعه رویان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته این شهر امروز 21 آبان‌ماه بااشاره به ماجرای نفتکش دریای عمان که هفته گذشته در صدر تمام اخبار دنیا بود، گفت: ترخیص نفتکش و دزدی آمریکا که با حکم قضائی انجام و به اثبات رسید بیانگر این است که کشورمان به قوانین بین‌المللی پایبند بوده است.

وی با بیان اینکه اقتدار و عزتمندی ویژگی‌های بارز ایران اسلامی است، گفت: جامعه اطلاعاتی آمریکا، ایران اسلامی را همچنان به دلایلی بزرگترین تهدید خود می‌داند که یکی از دلایل آنها اشاعه قدرت ایران اسلامی به کشورهای منطقه است.

امام جمعه رویان با تأکید بر اینکه از دیگر دلایلی که جامعه اطلاعاتی آمریکا ایران را تهدید خود می‌داند این است که ایران تلاش می‌کند نفوذ آمریکا را در منطقه از بین ببرد متذکر شد: ایران از شیعیان در خارج از مرزهای خود حمایت می‌کند و تهدیدات علیه ثبات خود را به حداقل رسانده‌اند.

معصومی با اشاره به سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) یادآور شد: سخت‌ترین دوران برای ائمه شیعی در دوران ایشان وجود داشت جایی که خلیفه در اوج قدرت دستور می‌دهد حتی مرقد امام حسین(ع) را نیز تخریب کنند و شیعیانی که در اوج ضعف هستند حتی یکدیگر را نمی‌شناسند تا جایی که محل زندگی امام حسن(ع) به پادگانی مملو از عساکر می‌ماند اما ایشان با ارتباط گسترده‌ای که با شیعیان مدائن، کوفه، یمن و غیره داشتند به دشواری پایگاه‌های شیعی را حفظ و گسترش دادند.

انتهای پیام
captcha