ظرفیت بسیج در ترویج فرهنگ نماز به‌کار گرفته شود
کد خبر: 4012779
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

ظرفیت بسیج در ترویج فرهنگ نماز به‌کار گرفته شود

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر لزوم به‌کارگیری ظرفیت بسیج در گسترش نماز، گفت: اقامه نماز پایه اقتدار نیروهای مسلح و نشانه حاکمیت صالحان است.

حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر، جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسدارانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر، جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، امروز، ۲۲ آبان‌ماه در نخستین همایش نماز سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، اظهار کرد: اثر معنوی نماز در ایستادگی، اقتدار و توانایی نیروهای مسلح تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه نشانه حاکمیت صالحان اقامه نماز است و اقامه نماز فقط خواندن نماز نیست، ادامه داد: نماز مثل تمام اعمال انسان دو چهره مُلکی و ملکوتی دارد و چهره مُلکی نماز همین خواندن نماز و چهره ملکوتی، روح نماز است.

طیبی‌فر با تأکید بر اینکه چهره ملکوتی نماز مؤمن را نورانی می‌کند، اظهار کرد: حقیقت اعمال انسان در قیامت به‌صورت نور متجلی می‌شود، البته گاهی نورانیت چهره انسانی که به حقیقت نماز رسیده در زندگی دنیوی نیز مشخص است.

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه انسان همواره در نماز از خدا می‌خواهد که صراط مستقیم را به او نشان دهد، ادامه داد: صراط مستقیم همان راه شهدا و صادقین است کمااینکه انسان در طی صراط مستقیم باید مراقب انسان‌هایی که مغضوب الهی و گمراه شدند، باشد.

وی با اشاره به اینکه اسلام بر چهار ستون تسبیح، تهلیل و تحمید و تکبیر استوار است، افزود: نماز گذرنامه پُل صراط است و اگر انسان در آخرت کارت نماز را داشت تمام اعمالش مقبول می‌شود و اگر نمازش رد شود سایر اعمال رد می‌شود.

طیبی‌فر با بیان اینکه نماز برای این است که مردم در نظام اسلامی به جایی برسد که مالکیت مطلق را برای خدا ببینند، ادامه داد: امروز بزرگ‌ترین گنجی که به لطف الهی و رهبری در دست ماست گنج جمهوری اسلامی ایران است و باید تلاش کنیم این گنج باقی بماند.

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه دامنه گسترده بسیج در ترویج فرهنگ نماز فعال باشند، به عملیات دریایی اخیر دریاداران سپاه اشاره کرد و گفت: پاسداران ما در برابر ناوهای ۱۲۵ متری مقتدرانه می‌ایستند بدون اینکه یک ذره بلرزند تا جایی‌که همه کارشناسان نظامی انگشت حیرت به زبان گرفتند و پایه این اقتدار نماز است.

انتهای پیام
captcha