جریانات فکری امروز مرهون عقبه فکری علامه طباطبایی هستند
کد خبر: 4013562
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جریانات فکری امروز مرهون عقبه فکری علامه طباطبایی هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری از بزرگان دینی و جریانات فکری امروز کشور مرهون عقبه فکری و نواندیشی دینی علامه طباطبایی در جهان معاصر هستند؛ هم‌چنین شکل‌گیری انقلاب نیازمند یک اندیشه و معرفت دینی بود که بخش مهمی از این تئوری توسط علامه طباطبایی رقم خورد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و آغاز فعالیت‌های علمی کنگره بین‌المللی آن عالم ربانی در قم، که دوشنبه 24 آبان‌ماه در حرم حضرت معصومه برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان دینی و جریانات فکری امروز کشور مرهون عقبه فکری و نواندیشی دینی علامه طباطبایی در جهان معاصر هستند، اظهار کرد: علامه طباطبایی نقش بزرگی در شکل‌گیری اندیشه دینی در دنیای معاصر برای ایجاد یک تحول بزرگ و حمکرانی دینی در انقلاب اسلامی داشت.

وی ادامه داد: از مهرماه سال ۴۱ شمسی روزشمار انقلاب اسلامی آغاز شد و اما شکل‌گیری انقلاب نیازمند یک اندیشه و معرفت دینی بود که بخش مهمی از این تئوری توسط علامه طباطبایی رقم خورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: علامه طباطبایی در دوره جدید حوزه‌های علمیه در طول یک قرن گذشته نقش بزرگی در شکل‌گیری مکتب فکری شهر قم و رونق علوم عقلی و نوآوری در تفسیر قرآن کریم ایفا کرد.

اسماعیلی ابراز کرد: دوگانگی‌های اشتباه و کاذب بین دین و علم در اندیشه علامه طباطبایی یک آرایش جدید پیدا کرد که کتاب شیعه در اسلام، نمونه بارزی از نگاه اصولی تشیع به اصل دین و علم است.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی منزلت بسیار ویژه‌ای در پایه‌گذاری اندیشه انقلاب اسلامی دارد، یادآور شد: نسل‌های دوم و سوم انقلاب امروز عقبه فکری علامه طباطبایی را در داخل و خارج از کشور گسترش می‌دهند.

انتهای پیام
captcha