البرزی‌ها میهمان روضه‌های اخت‌الرضا(ع) می‌شوند
کد خبر: 4013623
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

البرزی‌ها میهمان روضه‌های اخت‌الرضا(ع) می‌شوند

مسئول شبکه جوانان رضوی البرز گفت: به‌مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) پویش روضه‌های «اخت‌الرضا(ع)» در سراسر استان آغاز شد.

 روضه‌های اخت‌الرضا(ع)

حمزه قزلباش، مسئول شبکه جوانان رضوی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: به‌مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) پویش روضه‌های «اخت‌الرضا(ع)» از شب گذشته همزمان با سراسر کشور در البرز آغاز و تا شامگاه امروز، 25 آبان ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه هیئت‌ها و مساجد می‌توانند با ارسال عدد ۹ به سامانه ۱۰۰۰۸۸۸ مراسم روضه‌خوانی خود را ثبت کرده و در این پویش شرکت کنند، گفت: این ویژه‌برنامه با هدف گرامیداشت مقام و منزلت این بانوی مکرمه، ترویج شعایر دینی و تکریم خواهر امام رضا(ع) تدارک دیده شده و متبرکات رضوی برای این مجالس روضه ارسال می‌شود.

حضرت فاطمه معصومه(س) در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود، آن حضرت در خاندانی که سرچشمه علم، تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت؛ پس از آنکه پدر بزرگوارش امام موسی کاظم(ع) به شهادت رسید، از محضر برادر بزرگوارش حضرت رضا(ع) امام هشتم شیعیان بهره برد.

طاهره(پاکیزه)، حمیده(ستوده)، بِره(نیکوکار)، رشیده(حد یافته)، تقیه(پرهیزگار)، رضیه(خشنود از خدا)، مرضیه(مورد رضایت خدا)، سیده‌صدیقه(بانوی بسیار راستگو)، سیده‌رضیه مرضیه(بانوی خشنود خدا و مورد رضای او)، سیده نساء‌العالمین(سرور زنان عالم)، محدثه و عابده از لقب‌های این بانوی بزگوار اسلام است.

لقب «معصومه» از سوی امام رضا(ع) به این بانوی والامقام اسلام داده شده و علامه مجلسی در این‌باره گفته است: امام هشتم شیعیان(ع) در جایی فرمودند که «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.»

پس از ورود امام رضا(ع) در سال ۲۰۰ هجری قمری به خراسان، حضرت معصومه(س) پس از یک سال، برای دیدار برادر به همراه کاروانی از مدینه منوره(یثرب) به سمت ایران حرکت کرد و در ۲۳ ربیع‌الاول وارد قم شد.

آن حضرت در این شهر مورد استقبال عده بسیاری از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفت؛ آن بزرگوار بعد از ۱۷ روز اقامت در منزل «موسی ابن خَزرَج» که به «بیت‌النور»(واقع در بلوار عمار یاسر شهر قم) شهرت یافت، در ۱۰ ربیع‌الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری دیده از جهان فروبست.

انتهای پیام
captcha