براساس عقلانیت و پایبندی به ارزش‌های اسلامی، مشکلات جامعه را حل کنیم
کد خبر: 4013684
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

براساس عقلانیت و پایبندی به ارزش‌های اسلامی، مشکلات جامعه را حل کنیم

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید الگوها و ارزش‌ها دفاع مقدس را به صحنه عمل بیاوریم و به سایر بخش‌ها تعمیم دهیم، گفت: براساس عقلانیت و پایبندی به آرمان‎‌ها و ارزش‌های اسلامی، مشکلات و مسائل جامعه حل می‌شوند.

خلیلیانبه گزارش ایکنا از خوزستان، امروز سه شنبه 25 آبان، در دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی و همزمان با سالروز شکست حصر سوسنگرد، مراسم تجلیل از 41 نویسنده دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در این مراسم اظهار کرد: بحث دفاع مقدس بخشی از الگوی نظام جمهوری اسلامی است که در بُعد دفاع مطرح می‌شود. یک حکمرانی دارای ابعاد مختلف اداره کشور، مسائل سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی است و طبیعتاً در دفاع از مرز و بوم و ارزش‌های خود، نظامی دارد که بر اساس اهداف و اصول انقلاب اسلامی استوار شده است.

وی گفت: به عبارتی در دفاع مقدس، بخش خالصی از نظام حکمرانی جمهوری اسلامی را در بعد دفاع از آب، خاک، ناموس و ارزش‌های اسلامی دیدیم. وقتی از ارزش‌ها صحبت می‌کنیم منظور، همان ارزش‌هایی است که این انقلاب براساس آن شکل گرفت. عواملی که به وجود آورنده یک نظام هستند‏، همان عوامل، تداوم‌بخش آن حکومت هستند و بنابراین باید آنها را پاس بداریم، تقویت کنیم و به عنوان الگویی در صحنه عمل تبدیل کنیم. طبیعتا باید این پدیده ـ دفاع مقدس ـ را خوب بشناسیم، خوب تبیین کنیم و آن را به صحنه عمل بیاوریم.

خلیلیان افزود: در اینجا از ارزش‌هایی یاد می‌کنیم که قرار است نظام براساس آنها اداره شود؛ یعنی تنها از تاریخ یاد نمی‌کنیم بلکه مسیری را در کتب و آثار خود تبیین می‌کنیم که قرار است آن را طی کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس، تنها یاد کردن یک رویداد تاریخی نیست، گفت: باید این الگو و ارزش‌ها را به صحنه عمل نیز بیاوریم و به سایر بخش‌ها تعمیم دهیم.

وی تصریح کرد: وقتی از نهضت مشروطیت سخن می‌گوییم، چه شناختی از آن داریم؟ شناخت ما از راه کتاب‌ها و سطوری که نویسندگان برای ما بر جای گذاشتند به دست می‌آید. طبیعتا باید بتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس را خالص حفظ کرده، آنها را پاس بداریم و ثبت کنیم تا تحریف و به گونه‌ای دیگر جلوه‌گر نشوند و مسئولان نظام جمهوری اسلامی بر آن اساس حرکت کنند.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید بر اساس عقلانیت و پایبندی به آرمان‎‌ها و ارزش‌های اسلامی، مشکلات و مسائل جامعه را حل کنیم، افزود: سرمایه‌های اجتماعی نظام باید تقویت شوند و جایگاه نظام را ارتقا بخشیم و به همین دلیل وظیفه سنگینی بر عهده نویسندگان است چراکه با نسلی مواجه هستیم که ممکن است ذهنیت عینی از دوران دفاع مقدس نداشته باشد و آنچه می‌شنود از طریق کتاب‌ها، سخنرانی‌ها و الگوهایی است که خوشبختانه در دسترس هستند.

خلیلیان خاطرنشان کرد: طبیعتاً کتابخانه‌های تخصصی در این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار هستند که اقداماتی در این راستا انجام شده و افتتاح 4 کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در شهرهای استان در همین راستا است.

انتهای پیام
captcha