مؤلفه‌های بسیج از نگاه امامین انقلاب / 11 هزار برنامه در فارس اجرا می‌شود
کد خبر: 4013839
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

مؤلفه‌های بسیج از نگاه امامین انقلاب / 11 هزار برنامه در فارس اجرا می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در مجموعه سپاه بسیج را امانت ولایت نزد خودمان می‌دانیم و بسیج مستأجر کسی نیست، به بیان 6 مؤلفه بسیج در کلام امام(ره) و رهبری پرداخت.

قاسم علیپور، معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، قاسم علیپور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس امروز، 25 آبان در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش رو بودن هفته بسیج، فرازهایی از سند راهبردی اعتلای بسیج ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بسیج پاره تن مردم است و هرگز نباید مصالح مردم را فراموش کرد بنابراین شعار هفته بسیج امسال، «بسیج، پاره تن مردم است» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در مجموعه سپاه بسیج را امانت ولایت نزد خودمان می‌دانیم و بسیج مستأجر کسی نیست، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به درستی تشخیص تشکیل بسیج را دادند و امروز برکات آن را مشاهده می‌کنیم و اقشار مختلف مردم در هر عرصه و با هر نگاه و سلیقه و جناحی ذیل پرچم بسیج مأموریت می‌پذیرند.

علیپور، بسیج را میراث گرانبهای امام(ره) توصیف کرد و 6 مؤلفه از مؤلفه‌های بسیج در کلام امام و رهبری برشمرد و گفت: مؤلفه اول این است که بسیج را نباید به عنوان یک تاکتیک بلکه به عنوان یک راهبرد نگاه کرد که در این موضوع بسیج در موارد مختلف نقش خود را به درستی ایفا کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس بیان کرد: مؤلفه دوم بسیج از نگاه امامین انقلاب مرحله تکاملی مرحله اول است که نه تنها بسیج یک راهبرد است بلکه به عنوان یک مکتب و مذهب در ذهن امام مطرح است. مؤلفه سوم جامعیت است که یکی از مؤلفه‌های اساسی از نظر امامین انقلاب است لذا هیچکس نمی‌تواند بسیج را مختص به خود ببیند و مشاهده می‌کنیم که بسیج مبرا از گروه‌های سیاسی است.

وی، مؤلفه چهارم بسیج را جهانی بودن برشمرد و گفت: امروز تفکر بسیج جهانی شده است و جریان مقاومت طلایه‌دار این موضوع در عرصه بین‌الملل است و پیروزی‌هایی هم با همین الگوی بسیج اتفاق افتاده است که قابل شمارش و بررسی است.

علیپور بیان کرد: مولفه بعدی که به عنوان مرکز ثقل بسیج مطرح است آن است که بسیج متشکل از توده‌های مردم است و محدودیتی برای حضور بسیج نیست. مؤلفه ششم هم آمادگی حداکثری برای مقابله با تهدیدهاست که این مفهوم با بسیج هم پوشانی دارد لذا اگر در عرصه اقتصاد دشمن فکر می‌کند می‌تواند نظام ما را دچار اشکال کند بسیج پای کار اقتصادی کمک خواهد کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس همچنین خدمات بسیج را در ایام شیوع کرونا برشمرد و گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف کمک‌رسانی به نیازمندان، تأمین امنیت، بحث واکسیناسیون کرونا، شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و غیره همواره به مردم خدمت کرده است.

وی با با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند دشمن به دنبال تهی‌سازی نظام است، راهکار مقابله با این موضوع را مقاومت فعال توصیف کرد که می‌تواند در بسیج تبلور پیدا کند.

علیپور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته بسیج در استان فارس در سطوح مختلف پایگاه‌های مقاومت بسیج، ستاد سپاه فجر و اقشار بسیج پرداخت و گفت: قریب 11 هزار و 532 عنوان برنامه طی هفته بسیج در سطوح مختلف برگزار خواهیم کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با بیان اینکه حدود 2 هزار و 353 برنامه توسط نواحی بسیج در سطح شیراز اجرا خواهد شد، برخی از برنامه‌های این هفته را در سطح استان برشمرد و افزود: 22 قشر بسیج نیز طی این هفته برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌اند که از میان آن‌ها 130 برنامه فاخر و منحصر به فرد هستند.

وی یکی از موضوعاتی که در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب به صورت ویژه بدان توجه داشته‎‌اند را بحث جهش و موضوعات علمی برشمرد و افزود: در این راستا یکسری برنامه‌هایی به همت معاونت علمی ـ پژوهشی و بسیج علمی طی این هفته در استان برگزار خواهد شد.

علیپور از برگزاری تجمع بزرگ بسیجیان به صورت همزمان با سراسر کشور در تاریخ 3 آذرماه همراه با پخش مستقیم بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: در سراسر نواحی استان هم این تجمع بسیجیان برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس یادآور شد: برنامه‌های هفته بسیج در محورهایی نظیر اقتصاد مقاومتی، علمی ـ پژوهشی، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و مرزبندی با دشمن، استقلال و آزادی، بسیج و سبک زندگی، معنویت و اخلاق و نقش زن و خانواده اجرا خواهند شد.

وی برپایی نمایشگاه طرح اسوه و معرفی پایگاه‌های برتر مقاومت بسیج در حسینیه پیامبر اعظم(ص) کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان، برپایی نمایشگاه علمی و فناوری، تجلیل از چهره‌های شاخص و نخبه علمی، همایش علم و فناوری با حضور انجمن‌های علمی و بازدید علمی از کارخانجات و مراکز آموزشی، اجرای برنامه برای کمک به ارتقای تحصیلی به خصوص نقاط کمتر برخوردار و به‌کارگیری هم دانشجویان و هم اساتیدی که در این مووضع توانی دارند، افتتاح 154 پروژه محرومیت‌زدایی شامل پروژه‌های عمرانی و اشتغالزایی، اعزام گروه‌های جهادی و تیم‌های بسیج جامعه پزشکی و بسیج سازندگی به مناطق محروم و حاشیه شهرها و روستاها و ویزیت رایگان و خدمات پزشکی، ادامه رزمایش کمک‌های مومنانه و اهدای بسته‌های معیشتی و همچنین توجه به موضوعات مرتبط با مباحث آموزشی، تجلیل از کادر زحمت‌کش درمان و فعالان طرح شهید سلیمانی از جمله برنامه‌های هفته بسیج در سطح استان اعلام کرد.

به گفته علیپور، توزیع جهیزیه بین زوج‌های جوان، برپایی ازدواج ساده دانشجویی توسط بسیج دانشجویی جهرم، تجلیل از نویسندگان بسیجی و کارگاه‌های آموزشی، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در بسیج دانشجویی، رونمایی از آلبوم مرکز آفرینش‌های هنری لارستان، افتتاح استودیو تخصصی گروه هنری طه لارستان، اکران مستند شهید شاخص شهید غلامرضا جعفری در لارستان، بزرگداشت سردار شهید استوار میمندی، تجلیل از اصناف و خیران بازاری که در رزمایش‌های مختلف همراهی داشته‌اند، مشاوره حقوقی در تمام مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج به صورت رایگان، یادواره شهدای حقوقدان استان، نمایش اقتدار فاطمی در 4 آذرماه، افتتاح مراکز مهد قرآنی بسیج، تداوم طرح نذر رهایی با اولویت آزادسازی زنان سرپرست خانوار جرائم غیرعمد و یادواره شهدای دانش‌آموز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته بسیج در استان فارس هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس اظهار کرد: همچنین فعالیت‌هایی توسط جامعه بسیج مهندسین کشاورزی در خصوص مبارزه با آفات، محرومیت‌زدایی، مرمت و تکمیل تعدادی از منازل محرومین و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، سرویس و تعمیر لوازم گرمایشی محرومین در مناطق سردسیر استان، خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه‌های طی هفته بسیج در استان هستند.

وی با بیان اینکه تمام فرماندهان نواحی در سطح استان دیدار اختصاصی با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه خواهند داشت، گفت: همچنین در حوزه بسیج کارمندان نیز برنامه ارزشمند ارائه میز خدمت و مشاوره تخصصی و خدمت‌رسانی به مردم در دستور کار قرار خواهد داشت که معمولاً محوریت این کار در مصلاهای نماز جمعه است.

علیپور، نواختن زنگ بسیج در بستر فضای مجازی و برخی از مدارس حضوری و سامانه شاد دانش‌آموزی را از جمله برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در هفته بسیج اعلام کرد و گفت: همچنین یکسری برنامه‌های عمومی نظیر عطرافشانی قبور مطهر شهدا، یادواره شهدای محله، حضور در نماز جمعه با عنوان میقات صالحین، سرکشی و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برپایی محافل انس با قرآن، شب شعر بسیج، تورهای ایست و بازرسی به منظور ارتقای امنیت در محلات، افتتاح تعدادی پایگاه و کانون بسیج و غیره از جمله برنامه‌های هفته بسیج هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس در پایان همچنین برپایی کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» را یادآور شد و گفت: این برنامه به همت بسیج اساتید و سپاه فجر و با حمایت نماینده ولی فقیه در استان و با محوریت سپاه فجر برگزار خواهد شد که اختتامیه آن 10 اسفندماه است اما داوری آثار آن در هفته بسیج انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha