حقیقت دین، قرآن و اهل‌بیت(ع) را برای نظام تربیتی فرزندان گره بزنیم
کد خبر: 4014303
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

حقیقت دین، قرآن و اهل‌بیت(ع) را برای نظام تربیتی فرزندان گره بزنیم

فرمانده سپاه ثارالله کرمان در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن ویژه خانواده‌های پاسداران سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه خواهران و برادران قرآنی باید به ترویج قرآن در موضوعات و رشته‌های مختلف بپردازند، گفت: ما باید حقیقت دین را با قرآن و اهل‌بیت(ع) برای نظام تربیتی فرزندانمان گره بزنیم.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان امروز پنجشنبه 27 آبان ماه مراسم اختتامیه مسابقات قرآن ویژه خانواده‌های پاسداران سپاه ثارالله استان کرمان در محل فاطمیه سپاه ثارالله استان برگزار شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان در این مراسم با بیان اینکه احادیث زیادی در ارتباط با قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی وجود دارد، و با اشاره به حدیث ثقلین، بیان کرد: باید حواسمان باشد تا کتاب خدا و عترت را رها نکنیم و هرکس اینها را رها کرد به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه قرآن را باید با معرفت وجود نگاه کرد، و با اشاره به داستان‌هایی در ارتباط با تعلیم قرآن، ادامه داد: اگر در اوج نا آرامی به قرآن رجوع کردیم و با قرائت قرآن قلبمان آرام شد، این اقدام کارساز است.

سردار معروفی تصریح کرد: نظام تربیتی دین و اهل‌بیت(ع) ما و نظام تربیتی که در چهارچوب نظام ولایی و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تعریف و تدوین شده است استحکام درونی است. محور این نظام تربیتی جوان و نوجوان است.

معروفی ادامه داد: قرآن انسان را پاک و تطهیر می‌کند. اگر در زمین قرآن و اهل‌بیت(ع) قرار گرفتیم، روح و جسممان طاهر می‌شود و در مسیر مصونیت قرار می‌گیریم که مصداق این طهارت جسم و روح حاج قاسم سلیمانی است و مصونیتی بالاتر از آنچه که خداوند نصیب این شخصیت بزرگ کرد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی از فرصت ایجاد شده برای تعلیم و تعمیق در قرآن و اهل‌بیت(ع) بهره گرفت و در سخت‌ترین شرایط جنگ آن را رها کرد، ادامه داد: خواهران و برادران قرآنی باید به ترویج قرآن در موضوعات و رشته‌های مختلف بپردازند.

سردار معروفی با بیان خاطراتی از تلاوت قرآن در زمان جنگ و اسارت بیان کرد: در شرایط سخت اسارات با قرآن و ذکر اهل‌بیت(ع) قلب‌ها آرام می‌گرفت و این سبب استحکام درونی می‌شد و امروز نیز ما به ترویج قرآن نیاز داریم. باید بچه‌ها را با قرآن مأنوس کرد. رسالت اصلی ما صداقت، پاکی و مصونیت و زلالی ذات بچه‌ها است.

وی با تأکید برای اعمال نظام تربیتی قرآنی برای تربیت کودکان، گفت: در بعضی خانواده‌ها برای تربیت با تحکم به دنبال حاکم کردن دین هستند که این خطا است و به نتیجه نمی‌رسد. ما باید حقیقت دین را با قرآن و اهل‌بیت(ع) برای نظام تربیتی فرزندانمان گره بزنیم.

سردار معروفی با بیان اینکه کسی که پاکیزه قرآن و نماز بخواند و به فکر اهل‌بیت(ع) باشد گناه نمی‌کند، گفت: خداوند چنین فردی را مصون می‌کند و این امر باید توصیه پیدا کند و در مجموعه سپاه نیز باید برای ترویج قرآن و فرهنگ اهل‌بیت(ع) در بین خانواده به ویژه کودکان تلاش کرد.

انتهای پیام
captcha