موفقیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در گام نخست تایید صلاحیت
کد خبر: 4014542
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد؛

موفقیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در گام نخست تایید صلاحیت

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین جلسه این کمیسیون، یوسف نوری رای موافق اکثریت نمایندگان را کسب کرد.

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامیمحمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه سومین گزینه وزارت آموزش و پرورش در اولین جلسه کمیسیون آموزش مجلس رای موافق اکثریت نمایندگان را کسب کرده است، اظهار کرد: اولین جلسه کمیسیون به صورت فوق العاده برگزار شد و برخی از نمایندگان نیز در جلسه حضور نداشتند اما در این جلسه نیز سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت که یوسف نوری برخلاف گزینه‌های قبلی وزارت آموزش و پرورش توانست رای موافق اکثریت نمایندگان را کسب کند.

وی با تأکید براینکه جامعه دو میلیون نفری فرهنگیان باید وزیر آموزش و پرورش را از جنس خود بدانند، اضافه کرد: فرهنگیان وزیر آموزش و پرورش که به عنوان مهم‌ترین وزیر فرهنگی کشور است و بالاترین جامعه هدف را دارا است باید از جنس خود بدانند و ارتباط دوستانه‌ای بین وزیر و جامعه هدف وجود داشته باشد.

وحیدی با اشاره به اینکه در هفته آینده جلسه دوم کمیسیون آموزش مجلس تشکیل می‌شود، افزود: نتیجه نهایی نمایندگان عضو کمیسیون آموزش نسبت به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه آتی اعلام خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مخالفت وی نسبت به دومین گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: هدف اصلی از مخالفت دفاع از جایگاه تعلیم و تربیت در کشور است که این موضوع باید همراه با نگاه تخصصی به این حوزه باشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توجه به معیشت، ارتقاء منزلت معلمین، عملیاتی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان، ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی و توجه به صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله موضوعاتی است که وزیر آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha