«حوض خون» را یک جریان ببینیم
کد خبر: 4016843
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

«حوض خون» را یک جریان ببینیم

رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به دو تقریظ اخبر مقام معظم رهبری بر دو کتاب در حوزه بانوان گفت: به نظر می‌رسد مقام معظم رهبری خطی را به ما نشان می‌دهند که در وضعیت فعلی جامعه برای افزایش صبوری و تاب‌آوری جامعه، رویکرد ما برجسته کردن نقش بانوان و الگو کردن آنها باشد.

محمد شهبازگهروئی، رئیس حوزه هنری خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، محمد شهبازگهروئی، رئیس حوزه هنری خوزستان در نشست خبری مراسم تکریم مجاهدان رختشوی‌خانه و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون»که امروز یکشنبه 7 آذرماه در حوزه هنری استان برگزار شد، با اشاره به تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «حوض خون» و تأکید بر اینکه رسانه‌ها سهم بیشتری به این‌گونه رویدادها و فرصت‌ها بدهند، تصریح کرد: شاید بیش از ۹۰ درصد هایلایت رسانه‌های ما در فضای مجازی سیاسی است، حال آیا 90 درصد زندگی روزمره مردم ما سیاسی است؟ به نظر می‌رسد باید در کار رسانه‌ای خود این تناسب را رعایت کنیم.

وی با اشاره به تقریظ اخیر مقام معظم رهبری بر دو کتاب «تنها گریه کن» و  «حوض خون» گفت: این دو کتاب توسط دو بانو؛ خانم اسلامی و خانم میرعالی، درباره نقش و مجاهدت بانوان نوشته شده است. این اتفاقی نیست و به نظر می‌رسد مقام معظم رهبری خطی را به ما نشان می‌دهند که در وضعیت فعلی جامعه با وجود مشکلات و مسائل فراوان در حوزه جنگ نرم و اقتصاد، برای افزایش صبوری و تاب‌آوری جامعه، رویکرد ما برجسته کردن نقش بانوان و الگو کردن آنها باشد.

شهباز گهروئی ادامه داد: بنابر این، این رویداد را صرفا یک رونمایی کتاب نبینیم، بلکه آن را به جریان تبدیل کنیم. تبلیغ و ترویج چنین محتواها و شخصیت‌هایی، نگاه جامعه را به سمت امید و پیشرفت می‌برد.

رئیس حوزه هنری خوزستان  کرد: کاش همان‌طور که مجتمع شهید زیوداری اندیمشک، تدوین این خاطرات را فراتر از یک کار مرسوم وظیفه‌ای انجام داده است، ما نیز که متولی کار فرهنگ، هنر و رسانه هستیم، این کار را طور دیگری ببینیم و حوض خون را نه صرفا یک کتاب، بلکه به عنوان یک جریان ببینیم و این جریان همان برجسته کردن نقش زن مسلمان ایرانی در میدان است. قرار است یک بانوی مسلمان ایرانی را به عنوان الگو معرفی کنیم و بهانه این کار، تقریظ مقام معظم رهبری و توجه‌دهی ایشان به این الگو است.

شهباز گهروئی در پایان از تدوین چند برنامه در آذرماه برای معرفی بیشتر کتاب «حوض خون» خبر داد و گفت: یکی از این برنامه‌ها رونمایی این کتاب در تاریخ ۱۹ آذر در اندیمشک است.

انتهای پیام
captcha