خدمات بانوان رختشوی‌خانه بیمارستان شهید کلانتری قابل توصیف نیست
کد خبر: 4016924
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱

خدمات بانوان رختشوی‌خانه بیمارستان شهید کلانتری قابل توصیف نیست

رئیس بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک در دوران دفاع مقدس به بیان تاریخچه‌ای از بیمارستان شهید کلانتری پرداخت و گفت: کاری که بانوان رختشوی در بیمارستان شهید کلانتری انجام دادند قابل توصیف نیست‏.

خدمات بانوان رختشوی‌خانه بیمارستان شهید کلانتری قابل توصیف نیستبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمد تأیید، رئیس بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک در دوران دفاع مقدس، در نشست خبری مراسم تکریم مجاهدان رختشوی‌خانه و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون»که امروز یکشنبه 7 آذر در حوزه هنری استان برگزار شد، به بیان تاریخچه‌ای از بیمارستان شهید کلانتری پرداخت و گفت: کاری که بانوان رختشوی در بیمارستان شهید کلانتری انجام دادند قابل توصیف نیست‏. ما زحمت زیادی به آنها می‌دادیم و همیشه از آنها می‌خواستیم کار را زود انجام دهند. 

وی تصریح کرد: بزرگترین خیانتی که به آثار جنگ تحمیلی شد، این بود که آنها را تخریب کردند. برای مثال سه، چهار نقطه در بیمارستان شهید کلانتری وجود دارد که جاهای خوبی هستند؛ از جمله ویلاهایی که برخی از شهدای ما آنجا زندگی می‌کردند یا قسمتی که شهید باقری با هلی کوپتر فرود آمد و ما امیدی به زنده ماندن او نداشتیم. یا قسمت رختشوی خانه. از همه‌ مهم‌تر، دفتر پرستاری  بیمارستان شهید بقایی قدیم است که در آنجا اتاق سردار غلام پور و محل برنامه ریزی عملیات‌های قرارگاه کربلا بود.  

همچنین در این نشست، صغری بستاک یکی از راویان کتاب «حوض خون» اظهار کرد: در سال‌های دفاع مقدس‏، وقتی بانوان مطلع شدند که در بیمارستان برای شست‌وشوی لباس رزمندگان به نیرو احتیاج دارند‏، بسیاری از خانواده‌ها، مادران شهدا و رزمندگان برای این کار داوطلب شدند. پیش از آن، لباس‌ها در مساجد توزیع می‌شد.

وی گفت: در بیمارستان شهید کلانتری، چند حوض بود که لباس‌ها آنجا شستشو و ضدعفونی می‌شد و در مواردی در میان لباس‌ها قطعات بریده از بدن رزمندگان پیدا می‌شد که آنها را غسل می‎دادیم و دفن می‌کردیم.

بستاک در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حفظ بیمارستان شهید کلانتری گفت: پیشنهاد می‌کنم برای بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک فکری کنید. باید برای این بیمارستان فکری کرد تا از این سکوت دربیاید. خیلی از شهدا اینجا آمدند و رفتند. وقتی شهیدی می‌آوردند، پیکر او را در محوطه می‌گرداندند و تشییع می‌کردند.

انتهای پیام
captcha