صلح و سازش بیش از ۲۱ هزار پرونده در خوزستان
کد خبر: 4019275
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

صلح و سازش بیش از ۲۱ هزار پرونده در خوزستان

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از صلح و سازش در بیش از ۲۱ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

صلح و سازش بیش از ۲۱ هزار پرونده در خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان،به نقل از دادگستری خوزستان، علیرضا باوی، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف، ترویج و توسعه صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین در جامعه است که قوه قضاییه در گام دوم انقلاب به این مقوله در سند تحول قضایی توجه و تاکید بر سوق دادن پرونده‌های وارده به محاکم به صلح و سازش دارد.

وی افزود: در این مدت ۷۷ هزار و ۶۷۷ پرونده دعاوی قابل صلح و سازش به این شورا وارد شد که در این مدت ۲۱ هزار ۷۸۱ پرونده از جمله ۳۹ پرونده قتل، هشت پرونده نزاع، سه پرونده اختلاف مالی و سه پرونده اختلاف خانوادگی که از اهمیت خاصی برخودار بودند به صلح و سازش مختومه شدند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: جا دارد از تمامی این عزیزان که در امر اصلاح ذات‌البین قدم‌های مؤثر و گره‌گشایی برداشتند، تشکر و قدردانی شود و امیدواریم که مورد حمایت بیشتر معنوی و مادی قرار بگیرند.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف از بدو تاسیس تاکنون توانسته‌اند با رسیدگی به اختلافات و دعاوی، بخشی از بار دستگاه قضایی کشور را کم کنند و مهمترین وظیفه این مراجع، صلح و سازش و رسیدگی به اختلافات است که جایگاه آن روز به روز بین مردم ارتقاء پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha