یادواره شهدای غواص همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4020773
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

یادواره شهدای غواص همدان برگزار می‌شود

فرمانده گردان غواصی جعفر طیار از برگزاری یادواره شهدای غواص همدان در عملیات کربلای ۴ خبر داد.

شهدای غواص کریم مطهری، فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشکر انصارالحسین(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از همدان از برگزاری یادواره شهدای غواص همدان در عملیات کربلای ۴ خبر داد و اظهار کرد: این یادواره پنج‌شنبه دوم دی‌ماه‌ بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه امام خمینی(ره) همدان با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس و عموم مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این یادواره پس از ۲ سال به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این یادواره ۲ تن از رزمندگانی که در عملیات کربلای ۴ اسیر شدند خاطرات خود در مورد برخورد بعثی‌ها با غواصان در صبح عملیات و بعد از عملیات و اسارت را بازگو خواهند کرد.

مطهری با اشاره به نقش رزمندگان همدانی در عملیات کربلای ۴، بیان کرد: استان همدان در عملیات کربلای ۴، ۱۹۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، البته همگی این شهدا غواص نبودند و تعدادی با قایق‌های خود سعی داشتند از مسیرهایی که شهدای غواص ایجاد کردند، به خط دشمن بزنند و حدود ۹۰ نفر از غواص‌ها در این عملیات شهید شدند.

وی ادامه داد: عملیات «کربلای ۴» یک عملیات خاص بوده و مظلومیت غواص‌ها در این عملیات اوج خود رسید.

وی با تأکید به بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در برگزاری یادواره شهدای غواص استان همدان، گفت: جوانان دهه ۸۰ و دهه ۹۰ بسیاری از اقدامات مربوط به مراسم را عهده‌دار شدند.

مطهری گفت: طی شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌های کرونایی هزینه برگزاری یادواره شهدای غواص استان همدان صرف کمک به مهار ویروس کرونا شد اما امسال با توجه به کاهش شیوع این بیماری مراسم یادواره به صورت حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha