فعالیت‌های قرآنی سهمی از بودجه سال آینده ندارد
کد خبر: 4021097
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

فعالیت‌های قرآنی سهمی از بودجه سال آینده ندارد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان گفت: در لایحه بودجه سال آینده، سهمی برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته نشده و تجربه نیز ثابت کرده است که دستگاه‌های مختلف برای این فعالیت‌ها هزینه نمی‌کنند.

لایحه بودجه 1401

حسینعلی جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره اعتبارات قرآنی در لایحه بودجه سال آینده، اظهار کرد: در این لایحه، بودجه توسعه فعالیت‌های قرآنی حذف شده است و این موضوع مشکلات زیادی می‌تواند به دنبال داشته باشد. از طرف دیگر، به سازمان‌های مختلف اجازه داده شده است درصدی از بودجه خود را در فعالیت‌های فرهنگی هزینه کنند که آن هم بعید است به فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده شود.

وی افزود: با توجه به این لایحه، می‌توان گفت دست مجموعه‌های قرآنی به جایی نمی‌رسد و سهمی برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته نشده است و مشخص نیست که هزینه این فعالیت‌ها از کجا باید تأمین شود. تجربه نیز ثابت کرده است که دستگاه‌ها سهمی برای فعالیت‌های قرآنی اختصاص نمی‌دهند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان بیان کرد: برای بعضی از مراکز بودجه‌هایی تصویب می‌شود، ولی هیچ وقت به آنها اختصاص پیدا نمی‌کند و برعکس، بعضی از مراکز اصلاً بودجه‌ای ندارند، ولی از محل منابع دیگر بودجه به آنها اختصاص داده می‌دهند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، بهتر است مجموعه‌های قرآنی به مردم تکیه کنند و فعالیت‌های خود را با محوریت مردم پیش ببرند، مردم نیز به آنها کمک خواهند کرد و به هزینه کردن در فعالیت‌های قرآنی راضی هستند. علاوه بر این، مراکزی مثل استانداری‌ها و شهرداری‌ها نیز توان و امکان کمک به مجموعه‌های قرآنی را دارند و هر کس برای قرآن قدمی بردارد، ذخیره‌ای برای آخرت خودش خواهد بود.

انتهای پیام
captcha