انس خانواده‌ها با قرآن باعث کاهش مشکلات اجتماعی می‌شود
کد خبر: 4022651
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

انس خانواده‌ها با قرآن باعث کاهش مشکلات اجتماعی می‌شود

رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی فارس با تأکید بر اینکه لازمه ارتباط با خداوند پیوستگی ارتباط و انس با قرآن است، گفت: اگر می‌خواهیم خانواده‌ای شاد و همراه با آرامش داشته باشیم، باید انس با قرآن را در خانواده بیاوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدبهروز زمانی اصل، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدبهروز زمانی اصل، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی فارس امروز، 30 آذرماه در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان ناجا در این استان گفت: حضور در جلسات و محافل قرآنی حقیقتاً باب کسانی است که شایستگی و لیاقت درک آموزه‌های وحی را دارند.

وی با بیان اینکه انسان‌ها سه نوع انتخاب می‌کنند، افزود: انتخاب اول، انتخاب سودجویانه است یعنی انسان تنها در محفلی حضور می‌یابند که منفعتی داشته باشد و شاید از نظر ظاهر  انتخاب بدی نیست زیرا انسان‌ها ذاتاً منفعت‌طلب هستند اما انتخاب عالی، شایسته و قرآنی نیست.

زمانی اصل ادامه داد: انتخاب دوم از روی ترس است. گاهی اوقات چیزی را انتخاب می‌کنیم که از روی ترس است و این مسئله بسیار در طول تاریخ بشری مشاهده شده است و انتخاب خوبی نیست.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی فارس اضافه کرد: انتخاب سوم، انتخاب آگاهانه و از روی بصیرت است که این نوع انتخاب در مسیر قرآن و حقیقت قرار دارد.

وی قرآن را بالاترین افتخار برای بشریت دانست و افزود: بهترین افتخاری که خداوند به ما داده است و بهترین راه هدایتی که خداوند جلوی پای ما قرار داده، انس با قرآن است. اگر انسان، انس با قرآن داشته باشد از تاریکی به سوی نور حرکت می‌کند.

زمانی اصل با تأکید بر اینکه لازمه ارتباط با خداوند پیوستگی ارتباط و انس با قرآن است، گفت: اگر می‌خواهیم خانواده‌ای شاد و همراه با آرامش داشته باشیم، باید انس با قرآن را در خانواده بیاوریم. هرچه انس و الفت خانواده‌ها با قرآن بیشتر باشد به همان میزان مشکلات و خودفراموشی‌ها کمتر خواهد شد.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی ناجا فارس تأکید کرد: انس با قرآن باعث می‌شود، دل‌ها به هم نزدیک شده و صفا و صمیمیت در خانواده ایجاد شود لذا اگر می‌خواهیم انس و الفت در خانواده موج بزند، ارتباط با قرآن را تقویت کنیم.

انتهای پیام
captcha