روایتی از تبعید رهبر معظم انقلاب به جیرفت در 40 سال پیش
کد خبر: 4023482
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری بیان کرد:

روایتی از تبعید رهبر معظم انقلاب به جیرفت در 40 سال پیش

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با یادآوری دوران تبعید رهبر معظم انقلاب به جیرفت افزود: افزون بر 40 سال پیش، طلبه جوانی به جیرفت تبعید شد که پس از تبعید به عضویت شورای انقلاب فرهنگی با حکم بنیانگذار انقلاب درآمد؛ سه سال بعد به‌عنوان رئیس جمهور ایران و 11 سال بعد به‌عنوان رهبر انقلاب ایران انتخاب شد.

 آیت‌الله سید محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبریبه گزارش ایکنا از کرمان، آیت‌الله سید محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، شامگاه ۴ دی‌ماه در آیین یازدهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت در جیرفت، گفت: پیامبران الهی برای رسیدن به مقام نبوت از امتحانات بسیار سخت، سربلند خارج شده‌اند و موفقیت در آزمون‌های الهی لازمه کسب مقام‌های معنوی است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه یادمان ولایت جیرفت آیینی جریان‌ساز و حائز اهمیت است، گفت: حامل سلام رهبر معظم انقلاب به تمامی مردم جیرفت و تمامی اقشار این شهرستان بویژهه‌ خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران هستم.

وی با یادآوری دوران تبعید رهبر معظم انقلاب به جیرفت افزود: افزون بر 40 سال پیش، طلبه جوانی به جیرفت تبعید شد که پیش از آن شش بار به زندان افتاده بود و با سربلندی او در امتحانات، خداوند مسیر او را به‌گونه‌ای قرار داد که چهار ماه پس از تبعید در جیرفت به عضویت شورای انقلاب فرهنگی با حکم بنیانگذار انقلاب منصوب شد و سه سال بعد به‌عنوان رئیس جمهوری ایران اسلامی و 11 سال بعد به‌عنوان رهبر انقلاب ایران انتخاب شد.

آیت‌الله قمی با برشمردن بخش‌هایی از خصوصیات بارز رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این طلبه در طول این دوران و تعالی، ساده‌زیستی خود را حفظ کرد و سفره‌اش رنگین‌تر نشد، زیرا تکلیف اسلامی هیچگاه از دوش انسان ساقط نمی‌شود؛ جوانان انقلاب اسلامی بدانند که باید سازنده تاریخ باشند.

وی از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از این جوانان موفق انقلاب یاد کرد و گفت: جوانان صنعت هسته‌ای با میانگین سنی ۲۶ سال و نخبگان صنعت موشکی نمونه دیگری از جوانان انقلابی هستند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: کشوری که در برهه‌ای از زمان در خرید سیم خاردار با مشکل مواجه بود، امروزه یک قدرت موشکی است و این اقتدار، نتیجه اعتماد رهبر معظم انقلاب و بها دادن به جوانان و مردم است.

وی، تشکیل حشدالشعبی در عراق را با اعتماد به مردم و نسل جوان نمونه‌ای از الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: سیاست اعتماد به نسل جوان سبب شده در عرصه‌های گوناگون نظیر نانو تکنولوژی، سلولهای بنیادی، صنعت دفاعی و هسته‌ای سرآمد باشیم و تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور، نظریه اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله قمی، اعتماد به خدا و تکیه به الله توأم با اعتماد به مردم را از جمله ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: این روحیات گره بسیاری از مشکلات را می‌گشاید.

وی افزود: باید در کنار جشنواره سراسری یادمان ولایت، کمیته‌های پژوهشی، تحقیقاتی با استفاده از جوانان و دانشگاهیان تشکیل شود. ظرفیت‌های جیرفت احصاء و در مسیر شکوفایی قرار بگیرد و امور مربوطه، کاملا مردمی پیش برده شود و مردم در حوزه شکوفایی ظرفیت‌های کشاورزی، دانشگاهی و‌ گردشگری بیش از پیش فعال باشند.

انتهای پیام
captcha