حفظ خانواده از تشکیل آن مهم‌تر است
کد خبر: 4023802
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶

حفظ خانواده از تشکیل آن مهم‌تر است

امام‌جمعه شاهرود با اشاره به اینکه مبلغان باید به استحکام خانواده و جمعیت توجه داشته باشند، گفت: حفظ خانواده از تشکیل آن مهم‌تر است.

مبلغان به استحکام خانواده توجه کنند

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام‌جمعه شاهرود، شب گذشته، 5 دی در همایش بانوان فاطمی شاهرود، استحکام و حفظ خانواده را از تشکیل آن مهم‌تر دانست و افزود: تجمل‌گرایی موجب ضربه به استحکام خانواده شده و جوانان باید ساده‌زیستی را از زندگی حضرت زهرا(س) الگو برداری کنند.

وی با بیان اینکه ساده‌زیستی به معنای استفاده از ظروف گلین زمان پیامبر(ص) نبوده و نیست افزود: ساده‌زیستی عدم استفاده از وسایلی است که جز ضرورت‌های اولیه یک زندگی مشترک نیست.

امینی ادامه داد: معرفی بهترین الگو به بشریت حضرت زهرا(س) است که بر این اساس در سه حوزه علم، عصمت و اعجاز نمی‌توان معصومین(ع) را الگوی خود قرار داد چرا که آنها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و انسان ظرفیت را ندارد و اگر آخرین قدم‌های تقوا را هم بردارد هیچ وقت به عصمت نخواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه در دیگر حوزه‌ها می‌توان از معصومان(ع) الگوبرداری کرد و این وظیفه خواهران مبلغ در استان است، اظهار کرد: ما یک اصول ثابت در زندگی داریم و یک امور متغیر، در امر زمان و مکان نیاز به الگوبرداری نیست مثل اینکه بگوییم حضرت زهرا(س) با مرکب به زیارت خانه خدا مشرف می‌شدند، پس ما هم در این زمینه الگوبرداری کنیم و با مرکب به زیارت خانه خدا برویم، این الگوبرداری اشتباه است.

امام‌جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه اصول ثابتی در زندگی حضرت زهرا(س) اعم از عدالت طلبی، دیگرنگری، انفاق، ایثار و نوع دوستی وجود دارد که ده‌ها هزار سال هم بگذرد تغییر پذیر نیست، یادآور شد: این اصول ثابت مانند خانه‌داری، همسرداری، فرزندداری و نکات مختلفی که در زندگی ایشان هست و تا قیامت امکان الگوبرداری از آن وجود دارد و قابل ترویج، تبلیغ و اشاعه و عمل کردن است.

امینی محصول زندگی حضرت زهرا(س) را پنج فرزند برشمرد و گفت: امروز متخصصان جمعیتی که کاری با دین و انقلاب نداشته و ندارند، می‌گویند ایران در معرض خطر جمعیت قرار گرفته است و این را باید مردم کشور بدانند که اگر با این روند پیش برویم در ۵۰ سال آینده دیگر ارتش و سپاهی از جوانان ایرانی وجود نخواهد داشت و باید برای حفظ امنیت و تشکیل ارتش از جوانان کشورهای پر جمعیت استفاده کنیم.

امام‌جمعه شاهرود با اشاره به اینکه مبلغان باید به استحکام خانواده و جمعیت توجه داشته باشند، گفت: حفظ خانواده از تشکیل آن مهمتر است.

به گفته وی مسئولان باید مردم را در حل بحران جمعیت همراهی کنند تا جریان‌سازی صورت گیرد و بهترین الگو برای استفاده و حل این بحران، زندگی حضرت زهرا(س) است.

انتهای پیام
captcha