دهه‌ فجر؛ فرصتی برای انتقال فرهنگ انقلابی به نسل جوان
کد خبر: 4028160
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
استاندار گیلان:

دهه‌ فجر؛ فرصتی برای انتقال فرهنگ انقلابی به نسل جوان

استاندار گیلان دهه فجر را فرصتی مغتنم برای انتقال فرهنگ انقلابی به نسل جوان دانست و با بیان اینکه نقدها، باید منصفانه و در جهت بهبود عملکرد مدیران باشد، گفت: ضرورت دارد با حفظ وحدت و همگرایی، فضای استان به سمت خدمت و جلب رضایت مردم سوق یابد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان پیش از ظهر امروز 22 دی‌ماه در نشست مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در گیلان برگزار شد، انقلاب اسلامی را ثمره بیداری ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) خواند و افزود: امروز علی‌رغم همه کارشکنی‌ها و بدخواهی دشمنان، نهال انقلاب به درختی تنومند با ریشه‌های مستحکم تبدیل شده است.

وی منویات رهبر انقلاب را یادآور شد و حفظ روحیه مقاومت و همدلی مردم را رمز پیروزی ایران اسلامی دانست و گفت: آنچه امروز در کشور بیش از همیشه به آن نیاز داریم؛ حفظ وفاق و انسجام و حرکت در مسیری است که رهبری معظم به آن تکلیف کرده‌اند.

استاندار گیلان هم‌افزایی بر اساس راهبردهای مشخص‌شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی را موجب فراهم شدن بسترهای لازم برای تعالی و پیشرفت جامعه دانست و یادآور شد: استقلال امروز کشور، مرهون خون هزاران شهید و مقاومت ملت بیدار ایران است و باید برای حفظ این میراث عظیم، از دهه فجر به‌عنوان فرصتی مغتنم برای انتقال فرهنگ انقلابی به نسل جوان استفاده کرد.

استاندار گیلان به رویش جوانان انقلابی در کشور و لزوم انتقال مفاهیم ارزشی انقلاب به آنان اشاره و خاطرنشان کرد: باید در مسیر اعتلای ایران اسلامی و حفظ ارزش‌های دینی و ملی، از ظرفیت جوانان بهره گرفت.

وی دهه فجر را جشن ملی ایران اسلامی خواند و گفت: باید در این ایام، شادی و نشاط اجتماعی را افزایش داد و برنامه‌هایی نو، با مضمون معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی اجرا کرد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش، کینه‌ورزی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و گفت: نباید نواقص را به عملکرد نظام اسلامی ربط داد بلکه کارنامه ضعیف برخی کارگزاران، موجب بروز کاستی‌ها در بخش‌های مختلف شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در ابتدای فعالیت خود قرار دارد، اظهار داشت: دولت در حال تنظیم بودجه 1401 است و در شرایط کنونی پیش‌داوری جایز نیست.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دهه فجر امسال اولین دهه فجر در دولت جدید است، بر لزوم مدیریت مطلوب و یکپارچگی در تنظیم و اجرای ویژه‌برنامه‌ها تاکید کرد و افزود: باید در دهه فجر امسال پرچم وحدت و وفاق را در استان به اهتزاز درآوریم.

وی همچنین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پس از سپری‌شدن چند دوره سخت از فراگیری ویروس کرونا در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به اینکه خوشبختانه و در حال حاضر به وضعیت مطلوبی از نظر سلامتی و آبی شدن وضعیت کرونایی همه استان دست یافته‌ایم، لازم است در اجرای ویژه برنامه‌های دهه فجر از ظرفیت و نشاط جوانی دانش‌آموزان و دانشجویان بهره مند شد.

انتهای پیام
captcha