دفاع مقدس بزرگترین تابلوی مقاومت مردم ایران بود
کد خبر: 4028937
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
سردار سیدقاسم قریشی:

دفاع مقدس بزرگترین تابلوی مقاومت مردم ایران بود

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دفاع مقدس شروعی برای شعار «ما می‌توانیم» بود، گفت: با وجود گذشت چند دهه از دفاع مقدس و تغییر جبهه دشمن از صدام بعثی به داعش، جبهه النصره و آمریکا و استکبار جهانی، همان جوانانی که در دفاع مقدس از انقلاب و کشور دفاع کردند در مقابله با چهره جدید دشمنان اسلام و انقلاب حضور پیدا کرده‌اند.

دفاع مقدس بزرگترین تابلوی مقاومت مردم ایران بودبه گزارش ایکنا از خوزستان، سردار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی سراسر کشور که امروز، یکشنبه ۲۶ دی به میزبانی یادمان شلمچه برگزار شد، گفت: مردم با جانفشانی در مقابل دشمن قسم خورده ملت ایران و انقلاب ایستادند و موفق به شکست دشمن در دفاع مقدس شدند. 

وی بیان کرد: در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب، حضور مردم جریان امور را به نفع انقلاب و نظام تغییر داد و در این حضور جوانان و نوجوانان چه در دفاع مقدس که تابلوی بزرگ مقاومت مردم ایران بود و چه در دیگر عرصه‌ها مانند سیل و زلزله و مبارزه با ویروس منحوس کرونا نقش اصلی و برجسته‌ای داشتند.

قریشی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، مخاطب اصلی حضرت آقا شما جوانان هستید، گفت: رهبر انقلاب از دفاع مقدس به عنوان یک ره‌توشه و رزق معنوی یاد می‌کنند، زیرا دفاع مقدس بزرگترین تابلوی «ما می‌توانیم» بود و رزمندگان ما با خودگذشتگی و با محرومیت از دست یافتن به سلاح‌های انفرادی آن را ترسیم کردند. 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در دفاع مقدس استکبار جهانی به صحنه آمد و با همه تجهیزات و امکانات مدرن شرق و غرب در پشت صدام بعثی قرار گرفتند. شاهد محاصره‌های نظامی و اقتصادی و تجهیز دشمن بعثی به انوع سلاح‌ها نیز بودیم، این در حالی بود که رزمندگان ما از دست یافتن به سلاح‌های انفرادی و تامین فشنگ کلاشینکف و ژ۳ محروم بودند و دشمن در دادن سیم خاردار برای دفاع در برابر دشمن بعثی نیز ما را تحریم کرده بود.

وی گفت: با وجود حمایت استکبار از دشمن بعثی، جوانان و فرزندان این انقلاب و مردم با هدایت و فرماندهی ولی فقیه در دفاع مقدس حضور یافتند و با ایثار، حماسه‌آفرینی و خلاقیت آن‌ها، دشمن بعثی شکست خورد و در نهایت این موضوع منجر به تفکری شد که بخش مهمی از آن در دفاع مقدس و به ویژه در عرصه راهیان نور می‌تواند راهگشا و کارگشا در همه عرصه‌ها باشد؛ به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند همه تلاش‌های فرهنگی و تهاجمی دشمن در جبهه نرم در دهه ۷۰ و ۸۰ با راهیان نور پاسخ داده شد و شهید حججی را به عنوان ثمره راهیان نور به ما معرفی می‌کند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: با وجود گذشت چند دهه از دفاع مقدس و تغییر جبهه دشمن از صدام بعثی به داعش، جبهه النصره و آمریکا و استکبار جهانی، همان جوانانی که در دفاع مقدس از انقلاب و کشور دفاع کردند در مقابله با چهره جدید دشمنان اسلام و انقلاب حضور پیدا کرده‌اند. از طرفی افراد بزرگ و برجسته مانند دانشمندان هسته‌ای و شهید احمدی روشن نیز نتیجه این تفکر فناورانه راهیان نور بودند.

انتهای پیام
captcha