پرداخت 620 میلیارد ریال کمک‌ معیشت به‌ نیازمندان خوزستانی
کد خبر: 4029039
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴

پرداخت 620 میلیارد ریال کمک‌ معیشت به‌ نیازمندان خوزستانی

قائم مقام کمیته امداد خوزستان گفت: 620 میلیارد ریال از ابتدای امسال تا کنون به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این استان به عنوان کمک معیشت پرداخت شده است.

پرداخت 620 میلیارد ریال کمک‌ معیشت به‌ نیازمندان خوزستانی

به گزارش ایکنا از خوزستان، ناجی عبیات، قائم مقام کمیته امداد خوزستان گفت: 620 میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این استان به عنوان کمک معیشت پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بیش از 120 هزار خانوار در خوزستان به عنوان معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد و موردی تبصره 14 هستند که از خدمات این نهاد در سرفصل‌های مختلف بهره می‌برند.

عبیاوی با بیان اینکه تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده‌های تحت حمایت یکی از مهمترین ضرورت‌های خدمات رسانی در این نهاد است گفت: خانوارهای مددجو علاوه بر دریافت کمک معیشت ماهیانه، از خدماتی در زمینه اشتغال، درمان، جهیزیه، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و تسهیلات کارگشایی بهره‌مند هستند

قائم مقام کمیته امداد خوزستان ادامه داد: این نهاد حمایتی پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی، آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال جاری مستمری مددجویان به طور میانگین ۶۷ درصد رشد داشت، اضافه کرد: در حال حاضر مستمری مددجویان براساس تعداد اعضای خانوار از ۳۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود که نظر دولت رشد ۲۰ درصدی این ارقام است اما پیشنهاد کمیته امداد حداقل ۴۰ درصد افزایش مستمری است.

با پیگیری‌های معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد کشور در همین زمینه مذاکراتی با کمیسیون تلفیق و رئیس مجلس انجام شده و پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی مستمری در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است که امیدواریم در بررسی‌های نهایی نیز به تایید برسد.

عبیاوی توانمندسازی خانوارها در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی را در اولویت کاری برنامه های این نهاد عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از خانوارهای تحت حمایت استعداد و توانایی کار کردن را داشته وهدف این نهاد نیز ایجاد بستر لازم برای ورود آن‌ها به چرخه کسب‌وکار برای رسیدن به توانمندی و استقلال معیشتی می باشد.

قائم مقام کمیته امداد خوزستان با اشاره به کمک‌های خیران برای رفع بخشی از نیازهای جامعه هدف این نهاد افزود:مددجویان دارای یتیم و فرزندان خانوارهایی که سرپرستشان به دلیل ناتوانی جسمی، کهولت سن و بیماری صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند علاوه بر رقم واریزی امداد در قالب طرح‌ اکرام ایتام و محسنین مبلغی به‌صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: مردم خیراندیش و نیکوکار خوزستانی می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به‌صورت غیرحضوری و از طریق کد دستوری #۰۶۱* ۱*۸۸۷۷* تلفن همراه و اسکن کد QR درگاه پرداخت الکترونیکی طرح‌های مشارکتی دفاتر کمیته امداد و مرکز نیکوکاری به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام
captcha