زنگ نماز دانش‌آموزان در صداوسیما نمایش داده شود
کد خبر: 4031837
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
حجت‌الاسلام آ‌ل‌هاشم:

زنگ نماز دانش‌آموزان در صداوسیما نمایش داده شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر جذب حداکثری جوانان به مساجد از صداوسیما خواست زنگ نماز دانش‌آموزان را با قالب‌های هنری در صداوسیما نمایش دهند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آ‌ل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، عصر روز گذشته، هفتم بهمن‌ماه در جلسه ستاد اقامه نماز استان با تإکید بر جذب حداکثری جوانان به مساجد گفت: برای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی زیر ساخت‌های فیزیکی از جمله مساجد و حسینیه‌های بسیاری با نیت‌های خیر مردمی احداث شده است، اما برای داشتن نسل نماز خوان و عامل به قرآن نیازمند اقدامات عملی اثرگذار هستیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های اثرگذار در حوزه قرآن و نماز در مدارس اضافه کرد: حضور نسل جوان در مدارس یک فرصت است و اقدام اثرگذار و جذب حداکثری آنها به نمازخانه‌ها می‌تواند آموزه‌های نماز و قرآن را در بین آنها نهادینه سازد.

آل‌هاشم از صداوسیما خواست زنگ نماز دانش‌آموزان را با قالب‌های هنری در تلویزیون نمایش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی آشنایی با آموزه‌های دینی را زمینه‌ساز عمل به این فرایض دانست و ادامه داد: برای رونق بخشیدن به مساجد و افزایش صف‌های نماز باید جوانان را با اماکن مقدس مأنوس کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر تداوم فعالیت‌های اثرگذار در حوزه مهدویت، افزود: رمز ماندگاری عاشورا، بعثت، غدیر و مهدویت داشتن راهبردهای اثرگذار بوده است، اما توسعه این راهبردهای فرهنگی در حوزه مهدویت باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: نخبگان علمی و دانشگاهی و حوزوی باید برای جذب حداکثری جوانان و تبیین راهبردی‌های عملی در حوزه قرآن و نماز و همچنین مهدویت اهتمام داشته باشند و وارد میدان عمل شوند.

انتهای پیام
captcha