اعلام برنامه‌های دهه فجر در همدان / برگزاری ۲۰ محفل انس با قرآن
کد خبر: 4032006
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

اعلام برنامه‌های دهه فجر در همدان / برگزاری ۲۰ محفل انس با قرآن

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ضمن اعلام برنامه‌های این نهاد در ایام دهه فجر از برگزاری 20 محفل قرآنی در سطح استان خبر داد.

محمدهادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی همدانحجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر تبلیغ و گفتمان‌سازی اهداف انقلاب، در جلسات متعدد با شورای هیئت‌های کانون مداحان، جامعه ایمانی مشعر، بسیج مداحان و مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان رویکردهای مختلفی را در برنامه‌های دهه فجر ۱۴۰۰ اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این برنامه‌ها با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و ادارات و همچنین به‌صورت مردمی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، افزود: مردمی‌سازی تبلیغ در شهرستان‌ها با تشکیل کمیته مردمی تبلیغات نیز انجام شده و در سراسر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری بیش از 500 برنامه هم‌زمان با این ایام در سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل محافل انس با قرآن، مسابقات و جشنواره‌ها، گفتمان‌های بصیرتی و دینی، اعزام مبلغان، اردوهای جهادی و... است.

نظیری از برگزاری بیش از ۲۰ محفل انس با قرآن در استان همدان همزمان با ایام دهه فجر خبر داد و گفت: این محافل با حضور قاریان برجسته استان در نقاط مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بیش از ۹۰ مسجد برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها شامل سخنرانی‌ها، روایت‌گری روزهای انقلاب، برنامه‌های بصیرتی، جشن‌های ایام دهه فجر و... خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس، بیان کرد: در این زمینه حدود 500 گفتمان دینی در سطح مدارس با هدف تبیین دقیق دست‌آوردهای انقلاب برنامه ریزی شده است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره کودک و نوجوان با عناوین و برنامه‌های مختلف خبر داد و گفت: این جشنواره نیز در رشته‌های مختلف شامل نقاشی، روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، تواشیح و... برگزار می‌شود.

نظیری با اشاره به اعزام بیش از ۳۰۰ مبلغ در مناطق مختلف استان همدان، گفت: مبلغان با هدف برگزاری برنامه‌های مشاورهای دینی، برگزاری نماز و بصیرت افزایی و... در ایام دهه فجر به مناطق مختلف استان همدان اعزام می‌شوند.

وی همچنین از برگزاری بیش از ۲۰ محفل انس با قرآن و شهدا در ادارات استان همدان خبر داد و بیان کرد: با توجه به برگزاری جشن میلاد امام باقر(ع) و تقارن آن با ایام دهه فجر نیز ۲۰ برنامه در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان همچنین سرکشی از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا، پیش‌بینی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، برگزاری 10 گردهمایی بانوان با موضوعات دهه فجر و انقلاب اسلامی و... را نیز از دیگر برنامه‌های دهه فجر این اداره‌کل برشمرد.

وی دیدار با علما، بزرگان و پیشکسوتان، ائمه جمعه و... را از دیگر برنامه‌ها همزمان با ایام دهه فجر دانست و تصریح کرد: آذین‌بندی، اعزام مشاوران دینی به مناطق محروم و افتتاح المان و نشان سردار سلیمانی در شهرستان همدان، راه‌اندازی پویش ختم قرآن و صلوات به‌مناسبت دهه فجر و... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده در این ایام است.

انتهای پیام
captcha