پیروزی انقلاب اسلامی با کمک ارتش رقم خورد
کد خبر: 4032755
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش:

پیروزی انقلاب اسلامی با کمک ارتش رقم خورد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ارتشیان انقلاب را به پیروزی رساندند، گفت: اتفاقات خاصی در شب ۲۲ بهمن قرار بود رخ دهد اما با هوشیاری کسانی که در آن زمان در ارتش بودند ولی دل آن‌ها با مردم بود، انقلاب به پیروزی رسید. بزرگترین پیروزی انقلاب اجتماعی در دنیا پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز، ۱۱ بهمن، در نشست خبری با اصحاب رسانه که قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا برگزار شد، ضمن عرض تبریک به‌مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حضرت امام(ره) برای ایران اقدام‌ بزرگی را انجام دادند. شرایطی که در کشور حاکم بود، استعماری و استکباری بود و امام خمینی(ره) برای استعمارستیزی وظیفه دانستند که ملت ایران را آگاه کنند و نتیجه این آگاهی سرنگونی حکومت پهلوی شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به دشواری‌های ورود امام به کشور در ۱۲ بهمن سال ۵۷ ادامه داد: به پشتیبانی ارتشیان که محافظان اصلی امام بودند، ایشان وارد کشور شد.

وی با اشاره به نقش موثر ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: با تدبیر امام خمینی(ره) ارتش مدیریت خوبی در آن زمان داشت. در تظاهرات و درگیری‌ها و انقلاب‌هایی که رخ می‌دهد، گروه‌هایی هستند که مخالف آن انقلاب باشند. اگر ارتش گوش به فرمان امام نبود و دستورات ایشان را اجرا نمی‌کرد، شاید انقلاب ما به آن سرعت به پیروزی نمی‌رسید.

آذریان با بیان اینکه مردم عزیز ما نیز در کنار ارتش بسیار خوب درخشیدند، عنوان کرد: همه اقشار مردم چه در حوزه علمیه و چه در میان کسبه و بازار و دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار خوش درخشیدند.

وی با تاکید بر اینکه ارتشیان انقلاب را به پیروزی رساندند، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب بسیاری دنبال این‌ بودند که این انقلاب تثبیت نشود. کسانی هم به دنبال تجزیه کشور بودند. در تاریخ انقلاب اسلامی نوشته شده که چه کسانی در مقابل این تجزیه‌طلبان به فرمان امام خمینی(ره) ایستادند. ارتش به فرمان امام در مقابل تمام این موارد ایستاد.

آذریان اظهار کرد: اولین شهدای انقلاب اسلامی را ارتش در میدان جنگ گنبد داد. در جریانات دیگری که در کشور ما پیش آمد، از جمله حمله نظامی آمریکایی در طبس نیز ارتش پا به میدان گذاشت. همچنین بعد از دوران تثبیت انقلاب فرمان امام برای تشکیل سپاه و بسیج از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برای حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی بوده است.

این فرمانده ارتش بیان کرد: پیش از انقلاب بیش از هزاران نفر به عنوان مستشار نظامی در ایران ارتشی‌ها را در کنترل خود داشتند و اجازه نمی‌دادند کارمندان به تنهایی به سمت بالگرد نظامی بروند؛ یعنی اجازه یادگیری به ارتشیان نمی‌دانند چراکه آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتش ما را مدیریت می‌کردند ولی همان افراد بودند که دست به اقداماتی زدند و بعد از آن از کشور گریختند.

وی ادامه داد: ما انقلاب را در شرایطی تحویل گرفتیم و آن را آماده کردیم که ارتش آمادگی برای انجام اقدامات بعدی نداشت ولی با تدابیر حضرت امام خمینی(ره) و فرمانی که صادر کردند، ارتش اثبات کرد که دوستدار امام و انقلاب است. پیروزی انقلاب اسلامی دشمن را بسیار خشمگین کرده بود و تلاش کرد به هر طریقی که شده نگذارد انقلاب اسلامی به مرحله اصلی و نهایی خود برسد اما با تدابیر و فرامین امام و با کمک نیروهای مسلح علاوه بر اینکه انقلاب را تثبیت کردیم، توانستیم آن را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: بعد از محقق نشدن اهداف دشمن، دشمن جنگ تحمیلی را آغاز کرد و در همان زمان نیز نیروهای مسلح به خوبی درخشیده و دفاع کردند. به برکت وجود امام(ره) ما یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادیم و شرایط بهتری را به وجود آوردیم و در نهایت پیروزی از آن ملت عزیز ایران شد. تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید در زمان جنگ گواه این است که توانستیم بسیار خوب از انقلاب پشتیبانی کنیم.

آذریان خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی کارکنان ارتش حتی توان رفتن به سمت تانک و جنگنده را نداشتند اما امروز خود ما جنگنده، تانک، سامانه موشکی، ناو، ناوچه و ناوشکن ساخته‌ایم و می‌سازیم. آن روز اگر همه چیز را به ما تحمیل می‌کردند و نفت و امکانات را خارج می‌کردند اما امروز ما این تجهیزات را تولید می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در تمام ابعاد خودکفاست، اضافه کرد: هم در حوزه سامانه‌های ارتباطی، موشکی و بالگردی و هم در زمینه توپخانه دوربرد و نقطه‌زن شرایط بسیار خوبی داریم. نیروی زمینی ما در حال حاضر یک نیروی زمینی پویاست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در رژیم‌ پهلوی بالگردهای ارتش شبانه نمی‌توانستند پرواز کنند، گفت: اما در حال حاضر بالگردهای ارتش به صورت شبانه پرواز می‌کنند. برد موشک‌های ارتش در بالگردها در گذشته بسیار کم‌ بوده ولی در حال حاضر برد موشک‌ها به ۱۲ کیلومتر رسیده است. تلاش ما این است که این پیشرفت را گسترده‌تر کنیم. در تولید قطعات تجهیزات نیز نیروی زمینی ما در حال حاضر هیچ وابستگی ندارد و شرایط بسیار خوبی را دارا هستیم‌.

آذریان با اشاره به اقداماتی که برای محافظت از مرزهای شرقی کشور صورت گرفته، تصریح کرد: امروز به نحو بسیار خوبی از سرزمین امام رضا(ع) محافظت می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد که به مرزهای زمینی، دریایی و هوایی جمهوری اسلامی ایران خدشه‌ای وارد شود یا نفوذی به آن صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha