20 درصد مبتلایان به امیکرون در البرز کودکان هستند
کد خبر: 4035129
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

20 درصد مبتلایان به امیکرون در البرز کودکان هستند

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد از مبتلایان به سویه جدید کرونا در البرز کودکان هستند برنامه‌ریزی لازم برای واکسینه‌ شدن آنها صورت گرفته است.

امیکرون

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد کرونای استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به آخرین رنگ‌بندی البرز، اظهار کرد: در حال حاضر به جز کرج که در وضعیت قرمز قرار دارد، سایر شهرستان‌های البرز همچنان در وضعیت نارنجی هستند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴۲۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر بر اثر ابتلا قطعی به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

این مسئول با اشاره به افزایش آمار مراجعان سرپایی نیز توضیح داد: طی چند روز گذشته تعداد مراجعان حضوری به مراکز درمانی و بهداشتی افزایش معناداری داشته است، به‌طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند.

بابایی اظهار کرد: تجربه نشان داده با افزایش تعداد مراجعین سرپایی شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بستری خواهیم بود.

وی در ادامه به ایجاد امکان تزریق واکسن به کودکان ۵ تا ۹ سال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد از مبتلایان به سویه جدید کرونا در البرز کودکان هستند برنامه‌ریزی لازم برای واکسینه‌ شدن آنها صورت گرفته است.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: واکسن تزریقی به این گروه سنی سینوفارم و پاستوکووک است.

وی با تأکید بر اینکه برای افزایش ایمنی در مقابل این ویروس مردم باید نسبت به تزریق دز سوم به‌‌عنوان دز یادآور اقدام کنند، گفت: تاکنون حدود ۳۰ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha