اخلاص در اندیشه و عمل امام خمینی(ره) الگوی رفتاری سیاستمداران باشد
کد خبر: 4035341
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

اخلاص در اندیشه و عمل امام خمینی(ره) الگوی رفتاری سیاستمداران باشد

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با تأکید بر اهمیت بُعد اخلاقی و تربیتی امام راحل در توفیقات ایشان گفت: اخلاص در فکر، اندیشه و عمل امام باید الگوی رفتاری جوانان و همه اقشار مختلف جامعه به ویژه سیاستمداران باشد.

اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در جشن چهل‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که شامگاه گذشته، 20 بهمن‌ماه در جهاددانشگاهی استان برگزار شد، شالوده اصلی حرکت امام راحل را در قدم اول بر مبنای سیر و سلوک عرفانی، سپس اخلاقیات و در نهایت فعالیت سیاسی دانست و اظهار کرد: این مهم موجب شکل‌گیری انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: امام راحل در عرصه سیاسی ید طولایی داشته و دنیا را با حرکت انقلاب اسلامی تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با تأکید بر اهمیت بُعد اخلاقی و تربیتی امام راحل در توفیقات ایشان بیان کرد: صحبت کردن در خصوص موضوعات اخلاقی و تربیتی شاید سهل باشد، لیکن عمل کردن به آن بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه نشئت گرفته از رعایت نکردن بُعد اخلاقی و تربیتی است، ادامه داد: اگر انسان بر مبنای فطرت خدایی عمل کرده و حق‌الله، حق نفس و حق‌الناس را ادا کند، ریشه بسیاری از مشکلات جامعه و حتی جهان حل می‌شود. دخالت‌های نا به جای انسان‌ها و رعایت نکردن حد و حدود اخلاقیات در سطوح مختلف خانواده، جامعه و در ابعاد بزرگتر موجب رنجش، ایجاد اختلاف و درگیری شده و سلب آرامش در جوامع انسانی در سطوح مختلف می‌شود و بر همین اساس رعایت اصول اخلاقی و تربیتی از ضروریات جامعه امروزی به شمار می رود.

اسدی افزود: امام خمینی(ره) به عنوان منادی و بنیانگذار انقلاب اسلامی، متخلق به اخلاق حسنه اسلامی بوده و همین امر یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی ایران بود، لذا ضرورت دارد ابعاد شخصیتی ایشان به ویژه بُعد اخلاقی و تربیتی بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد و به نسل جدید شناسانده شود.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با بیان اینکه امام خمینی(ره) دوره نوجوانی و جوانی خود را در حوزه عرفان گذارنده است، اظهار کرد: آثار به جا مانده از حضرت امام(ره) نشان می‌دهد که ایشان دوران جوانی را بیشتر صرف سیر و سلوک عرفانی و دوره میانسالی را هم در حوزه اخلاقی صرف کرده و آثار و کتب بر جای مانده از ایشان گواه بر این موضوع است.

وی افزود: با توجه به شکل‌گیری شخصیت عرفانی و اخلاقی حضرت امام در دوران جوانی و میانسالی، فعالیت و حرکت سیاسی ایشان بعد از این دوران صورت گرفته است که همین امر زمینه‌ساز ایجاد نهضت بزرگ انقلاب اسلامی و تفاوت بارز حرکت سیاسی امام راحل با سایر سیاستمداران بود.

اسدی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) هیچ‌گاه به دنبال مرجعیت نبوده ولی به دنبال ادای تکلیف بوده است، افزود: آرامش و عظمت روحی از خصوصیات بارز ایشان بوده و این مهم نتیجه یک عمر مجاهدت با نفس بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان در پایان یادآور شد: اخلاص در فکر و اندیشه و عمل امام باید الگوی رفتاری جوانان و همه اقشار مختلف جامعه به‌ویژه سیاستمداران قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha