اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان با عزم مجلس و دولت قطعی است
کد خبر: 4036310
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان با عزم مجلس و دولت قطعی است

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان با اشاره به لایحه رتبه‌بندی معلمان و عزم دولت و مجلس برای اجرایی شدن این طرح گفت: رتبه‌بندی برای معلمان و تمدید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌طور قطع اجرایی می‌شود.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان، در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که روز گذشته، 24 بهمن‌ماه در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست را بررسی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس، مسائل جاری و هماهنگی و برنامه‌ریزی به منظور جبران کم‌آموزی دانش‌آموزان و مدیریت زمان باقیمانده از سال تحصیلی ذکر کرد.

وی با اشاره به شرایط کرونا و آموزش دانش‌آموزان به صورت غیر حضوری و عقب‌افتادگی تحصیلی، افزایش آمار دانش‌آموزان تکرار پایه را از عواقب شرایط حاکم دانست و افزود: کم‌آموزی باعث مردودی و بعضاً ترک تحصیل دانش‌آموزان می‌شود که ضرورت دارد به این موضوع توجه خاص صورت گیرد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان به اهمیت حضور و فعالیت مشاوران در مدارس پرداخت و افزود: در زمان فعالیت کامل مدارس از طریق مشاوران رفتارهای پرخطر، مسائل تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان رصد و اقدامات لازم صورت می‌گرفت که در شرایط کرونا به جهت وضعیت موجود ارتباطات کم شده است و در نتیجه ترک تحصیل و تکرار پایه در دانش‌آموزان افزایش یافته است.

وی خلأ ایجاد شده در پیگیری برنامه‌های تربیتی و ورزشی را یکی دیگر از عواقب شرایط کرونا بر شمرد که نیازمند توجه و پیگیری جدی است.

قربانی اهتمام و تلاش برای جذب و پوشش تارکین تحصیل را یک اقدام ارزشمند و از مهم‌ترین اولویت‌های کاری آموزش‌و‌پرورش استان کردستان دانست و گفت: جذب و پوشش تارکین تحصیل باید در سطح شهرستان ها و مناطق پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لایحه رتبه‌بندی معلمان و عزم دولت و مجلس برای اجرایی شدن آن پرداخت و گفت: رتبه‌بندی برای معلمان و تمدید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به طور قطع اجرایی می‌شود ضمن اینکه مسئولان در اجرای این لایحه، پذیرفته‌اند که به فرهنگیان خدوم توجه کنند که در این خصوص روشنگری لازم باید صورت گیرد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با تأکید بر اینکه اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان نیازمند طی مراحل آن از مجاری قانونی، تهیه و تدوین آیین‌نامه است که زمان‌بر بوده و باید فرایندهای آن تکمیل شود و در این راستا یکی از اقدامات شهرستان‌ها و مناطق اقدامات تبیینی و روشنگری است.

وی توجه به سلامت دانش‌آموزان و ایمنی مدارس و پیشگیری از بروز خطرات و حوادث احتمالی را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری آموزش‌و‌پرورش ذکر کرد و یادآور شد: مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق باید این موضوع را مدیریت کنند.

انتهای پیام
captcha