تشکیل کارگروه ویژه پیگیری مطالبات جانبازان در خراسان جنوبی
کد خبر: 4037478
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

تشکیل کارگروه ویژه پیگیری مطالبات جانبازان در خراسان جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: کارگروهی ویژه با حضور معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران دستگاه‌های مرتبط برای پیگیری مطالبات بحق جانبازان در دستور کار قرار می‌گیرد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 30 بهمن‌ماه در نشست دیدار با جمعی از جانبازان ۷۰ درصد استان گفت: جانبازان، سرمایه‌های معنوی کشور هستند و نظام جمهوری اسلامی به وجودشان افتخار می‌کند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم اظهار امیدواری کرد: بخشی از مشکلات جانبازان حل و فصل شود. در این سال‌ها اگر قوانین موجود به درستی اجرا می‌شد، بدون شک بخش عمده‌ای از مشکلات شما حل شده بود.

قناعت با تأکید بر جانفشانی‌های جانبازان در دوران جنگ و سختی‌هایی که در شرایط فعلی تحمل می‌کنند، تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند مشکلات و مسایلی که دارید را درک کند چرا که اگر درک می‌شدید، بعد از گذشت این همه سال نباید نگران اشتغال فرزندان، مسکن، نداشتن تجهیزات درمانی و از این قبیل مشکلات باشید.

وی بیان کرد: جانبازان، این مردان مردِ عرصه مبارزه، ایثار، جهاد و شهادت، یادگاران دفاع مقدس هستند که به حضرت اباالفضل(ع)، بزرگ جانباز کربلا اقتدا کرده‌اند. اگر چه در برخی دوره‌ها به جانبازان کم توجهی شده اما آن چه در اصل نظام و در رأس آن در حاکمیت مورد تأکید است افتخار به مقام جانبازان است.

استاندار خراسان جنوبی از جانبازان به عنوان اسوه آزادگی، مردانگی، عزت و پایمردی یاد کرد و یادآور شد: نسل امروز در زمان جنگ حضور نداشتند و روزهای درگیری کشور با یک جنگِ کلاسیکِ مدرنِ تمام عیار در سطح جنگ جهانی را ندیده‌اند بنابراین نمی‌دانند جانبازان چه شرایط تلخی را پشت سر گذاشته‌اند.

قناعت ادامه داد: در هشت سال جنگ تحمیلی، پول‌های قطر و آل سعود، مهندسی شوروی، توپ‌های فرانسوی، بمب‌های شیمیایی آلمان و فرماندهی آمریکا به کمک ارتش بعث صدام علیه کشور تازه انقلاب کرده ایران آمده بود. وجود اسیر از ۱۴ کشور دنیا در جمع اسرا، نشان دهنده این موضوع بود که دنیا علاوه بر تجهیزات و امکانات، در بحث تأمین نیروی انسانی نیز به عراق کمک می‌کرد. آن چه جلوی نفوذ دشمن را گرفت، نیروهای بسیج، ارتش، سپاه، آزاده و شما جانبازان و ایثارگران بودید.

وی با اشاره به ویژگی‌های جنگ تحمیلی یادآور شد: این اولین بار در تاریخ ایران است که با همه وسعتی که داشت حتی یک وجب از خاک میهن دست دشمن نیفتاد.

انتهای پیام
captcha