اجرای طرح «مبارزه با آسیب‌های اجتماعی» در مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4037501
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

اجرای طرح «مبارزه با آسیب‌های اجتماعی» در مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد از اجرای طرح مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با همکاری سپاه فتح این استان از مهرماه ۱۴۰۱ در ۲۲۰ آموزشگاه استان خبر داد.

نشست آموزش و پرورش با سپاه فتح

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حسن‌علی عزت‌خواه، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 30 بهمن‌ماه در نشست مشترک با مسئولان سپاه فتح استان، اظهار کرد: طرح مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با شناسایی مدارس در معرض خطر در ۱۳ شهرستان و منطقه استان اجرا می‌شود.

وی افزود: در قالب این طرح محتوا‌های آموزشی، سوادرسانه‌ای، پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، تهدید‌ها و فرصت‌ها و تربیت معلم و دانش‌آموزان در تراز انقلاب در اختیار دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد. ارتقای کارآمدی فرهنگیان، تربیت آینده سازان بصیر و توانا برای مقابله با دسیسه‌های دشمنان نظام از دیگر اهداف این طرح مشترک است.

همچنین، حجت‌الله عباسی، معاون اجتماعی سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: همان طوری که ستاد قرارگاه مرکزی کرونا تشکیل شد و به حول و قوه الهی ویروس منحوس کرونا را شکست می‌دهیم، با تشکیل قرارگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز معضلات اجتماعی را به کمک بسیج مردمی و همه دستگاه‌های متولی را به حداقل می‌رسانیم.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا برای تقویت و جبران عقب ماندگی‌های آموزشی در مدارس ۳۰ منطقه در استان شناسایی و با همکاری بسیج فرهنگیان با اعتبار اولیه ۵۵۰ میلیون ریال، فرهنگیان بسیجی خدمات آموزشی رایگان به این دانش آموزان ارائه می‌دهند.

معاون اجتماعی سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه طرح اعتلای بسیج فرهنگیان با هدف تربیت نیروی انسانی کارآمد، مؤمن و انقلابی نیز در استان در حال اجراست، ابراز کرد: هم‌اکنون ۲۰۰ گروه جهادی فعال دانش‌آموزی و فرهنگی در استان فعالیت می‌کنند.

عباسی تصریح کرد: در ایام کرونایی بسته‌های معیشتی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال برای خانواده‌های کم بضاعت دانش‌آموزان و لوازم‌التحریر به ارزش ۲۰ میلیارد ریال بین دانش‌آموزان مناطق محروم کهگیلویه‌وبویراحمد توزیع شده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ هزار دانش‌آموز عضو عادی و فعال بسیج دانش‌آموزی استان هستند.

انتهای پیام
captcha