بانوان طلبه معین امام مسجد در مساجد شوند
کد خبر: 4039134
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
امام‌جمعه کرج:

بانوان طلبه معین امام مسجد در مساجد شوند

نماینده ولی‌فقیه در البرز با بیان اینکه بانوان طلبه معین امام مسجد در مساجد شوند، گفت: نشر معارف اصیل، اثبات عقاید و رد شبهات از مهم‌ترین کارهای طلاب در مقطع فعلی است.

آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی، امام‌جمعه کرج، صبح یکشنبه، هشتم اسفندماه در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران البرز که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد، با بیان اینکه عظمت گستره نظام هستی و وسعت آن انسان را تسلیم می‌کند، بیان کرد: خداوند متعال با اعطای ویژگی‌هایی چون شعور، اراده و امثال‌ذلک به انسان، آن را خلیفه خود روی زمین کرد.

وی با تأکید بر اینکه انسان جبراً مختار است، افزود: خداوند متعال از روی رحمت به انسان قوه عقل اعطا کرد تا به‌ اندازه توانایی و فهم خود از وحی بهره‌مند شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت به جهت بهره‌مندی حداکثری انسان از وحی الهی راه‌اندازی شد، گفت: به این وسیله کار هدایت‌گری بشر که مخصوص و در اختیار خداست به دست افراد توانمندی در روی زمین سپرده شد.

حسینی‌همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه اول معلم بشر خدا و سپس انبیا الهی است، گفت: این افراد از انبیا الهی می‌آموزند و پس از تلقی درست به سایر انسان‌ها منتقل می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این افراد در جامعه و در نزد خدای تعالی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند با اشاره به آیه ۳۳ سوره مبارکه فصلت، بیان کرد: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَی اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ» که این آیه مختص کار طلبه‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه در این آیه شریفه به اهمیت کار تبلیغ و هدایت‌گری در راه خدا پرداخته‌ شده است، گفت: اگر این تبلیغ و هدایت‌گری به‌درستی انجام شود اثرات فراوانی دارد.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه کار هدایت از طرف خدا به افراد خاص واگذار شده است، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: پیامبر(ص) در بیانی به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «ای علی، با هیچ‌کس جنگ نکن تا اینکه او را به اسلام دعوت کنی و به خدا سوگند اگر یک نفر به دست‌ تو هدایت شود، برای تو بهتر از آن چیزی است که خورشید بر آن می‌تابد، در حالی‌ که ولایت تو را پذیرفته باشد.»

وی با تأکید بر اینکه با تشکیل حوزه‌های علمیه، مرکزی برای هدایت‌گری انسان‌ها تأسیس شد، گفت: حوزه‌های علمیه تمهید و مقدمه این بیان رسول خداست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اهمیت هدایت‌گری در زمانی که هجمه دشمنان گسترده‌تر شده است، گفت: نشر معارف اصیل، اثبات عقاید و رد شبهات از مهم‌ترین کارهای طلاب در مقطع فعلی است.

این مسئول با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی کسب علم و دانش برای بانوان آسان و میسر شد، اظهار کرد: این مسیر به‌خصوص بعد از تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران در سال ۱۳۷۶ رشد فزاینده‌ای پیدا کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما باید از این نعمت استفاده کنیم، گفت: ما ادامه‌دهنده راه کسانی هستیم که تلاش‌های بسیاری کردند تا این معارف حفظ شود و در اختیار ما گذاشته شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با اشاره به آیه ۱۴ سوره مبارکه یونس که می‌فرماید: «ثُمَّ جَعَلْنَاکُمْ خَلَائِفَ فِی الْأَرْضِ مِنْ بَعْدِهِمْ لِنَنْظُرَ کَیْفَ تَعْمَلُونَ»، بیان کرد: هم‌اکنون نیز عده‌ای منتظر هستند تا ما معارف کسب‌ شده را به آن‌ها منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه با رصد هجمه‌های دشمن می‌توان متوجه شد که نقطه عزیمت آنان روی بانوان است، تصریح کرد: لنگر خانواده مادر است، لذا دشمنان سعی می‌کنند تا از طریق اثرگذاری روی بانوان؛ مادران، خانواده و نسل آینده را از بین ببرند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه در استان البرز مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیاری وجود دارد، گفت: حوزه‌های علمیه به‌خصوص حوزه علمیه خواهران نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد. عادی‌سازی یکی از ترفندهای نرم دشمن است، متأسفانه ما در مقابل تهاجمات نرم دشمن دچار غفلت و بی‌برنامگی هستیم.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با بیان اینکه ما محتوا داریم اما روش صحیح در بیان مطلب نداریم، گفت: باید در رابطه با چگونگی جذب و برقراری ارتباط بیاموزیم.

بانوان طلبه بعد هدایتی و مشورتی خواهران در مساجد را به عهده گیرند

وی با بیان اینکه هر کدام از بانوان طلبه معین امام مسجد در مساجد باشند، گفت: بانوان طلبه بُعد هدایتی و مشورتی خواهران در مساجد را به عهده گیرند. فرزندآوری، سبک زندگی اسلامی و ازدواج آسان از مسائل مهم امروز جامعه است، خواهران طلبه در خصوص هدایت‌گری بانوان به‌خصوص در این مسائل، نقش مهم و اثرگذاری خواهند داشت.

حسینی همدانی بیان کرد: استان البرز از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است و خواهران مستعد و توانمندی دارد، باید رشته‌های تخصصی و سطوح عالی خواهران در استان به‌وجود آید و فضا برای گسترش این توانمندی‌ها فراهم شود. نخبه‌پروری، سرمایه‌سازی است، باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها توجه ویژه‌ای از سمت مرکز صورت گیرد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه حوزه نمی‌تواند از مسائل اجتماعی دور باشد، اظهار کرد: حضور پررنگ حوزه در مسائل اجتماعی می‌تواند موجب جذب سرمایه اجتماعی شود. بصیرت و مسائل سیاسی یکی دیگر از موضوعات مهم مورد توجه حوزه‌های علمیه است؛ حوزه‌های علمیه باید در روشنگری و تبیین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب چون جهاد تبیین ورود جدی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha