معارف اهل بیت(ع) را به نسل آینده منتقل کنیم
کد خبر: 4039788
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

معارف اهل بیت(ع) را به نسل آینده منتقل کنیم

امام‌جمعه کرج خطاب به طلاب حوزه علمیه البرز گفت: بیش از هزار سال تلاش و فعالیت بوده تا امروز معارف اهل‌ بیت(ع) به ما برسد و ما نیز وظیفه‌ داریم تا این مطالب را به نسل آینده منتقل کنیم.

مراسم عمامه گذاری طلاب

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی دفتر امام‌جمعه کرج، مراسم عمامه‌گذاری ۵۰ نفر از طلاب حوزه علمیه البرز با حضور آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج، 10 اسفندماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) کرج برگزار شد.

امام‌جمعه کرج در این مراسم ضمن عرض تبریک به‌مناسبت عید مبعث رسول اکرم(ص)، خطاب به طلاب جوان، بیان کرد: امروز شما ملبس به لباس پیامبر(ص) می‌شوید و فصل جدیدی از فعالیت علمی و تبلیغی خود را آغاز می‌کنید. از امروز وظایف مهم و جدیدی متوجه شماست که باید به‌خوبی آن را بشناسید و به آن عمل کنید.

وی با تأکید بر اینکه انگیزه از انجام امور باید این باشد که عمل انسان مورد توجه و رضایت خدای تعالی و ولی او حضرت حجت(عج) باشد، گفت: آیات مبارکه ۲۰۷ و ۲۶۵ سوره مبارکه بقره، ۱۱۴ سوره مبارکه نساء و ۵۲ سوره مبارکه انفال به این امر اشاره دارد.

حسینی همدانی با اشاره به آیه ۱۱۹ سوره مبارکه مائده به تشریح عبارت «رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ» پرداخت و گفت: این آیه به رابطه متقابل انسان و خدا می‌پردازد که «خدا از آن‌ها خشنود و آن‌ها از خدا خشنودند»؛ که مقدمه آن این است که باید دائماً به یاد خدا باشیم و او را یاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شرط دست‌یابی به هر چیزی داشتن «توفیق» است، بیان کرد: اگر بخواهیم خدای متعال را یاد کنیم؛ این امر مقدماتی دارد که مقدمه آن توفیق الهی است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه آیه ۲۰۷ سوره مبارکه بقره «وَ مِنَ النَّاسِ مَن یشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ» در شأن امیرالمؤمنین(ع) در لیلة‌المَبیت نازل شد، گفت: یکی از کارهایی که یقیناً رضایت خدای تعالی و حضرت ولی‌عصر(عج) را به دنبال دارد کار طلبگی در حوزه علمیه است. یقیناً عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) به حوزه‌های علمیه، علوم اسلامی و نشر معارف اهل‌ بیت(ع) است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز خطاب به طلاب جوان با تأکید بر اینکه قدر کار خودتان را بدانید، گفت: همه وظیفه‌ داریم تا حوزه‌های علمیه را حفظ کنیم. حوزه‌های علمیه همواره توسط مردم حفظ‌ شده است نه حکومت‌ها؛ امروز نیز این امر باید توسط مردم انجام و مدیریت شود.

این مسئول در توصیه‌هایی به طلاب جوان، گفت: رابطه خود را با خدای تعالی محکم و با قرآن کریم انس پیدا کنید و فرموده خدا و پیامبر او را باور داشته باشید؛ وقت خود را از دست ندهید و از همه فرصت خود برای یادگیری علوم و معارف اهل‌ بیت(ع) استفاده کنید.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امروزه یادگیری علوم اهل‌ بیت(ع) بیشتر از واجب عادی است و برای برخی نیز واجب عینی است، گفت: بیش از هزار سال تلاش و فعالیت بوده تا امروز معارف اهل‌ بیت(ع) به ما برسد و ما نیز وظیفه‌ داریم تا این مطالب را به نسل آینده منتقل کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه جایگاه روحانیت روشن است، بیان کرد: در کار خود رضایت خدای تعالی را در نظر بگیرید و بدانید که اگر خوب درس نخوانید و معارف اهل‌ بیت(ع) را خوب نشر و توسعه ندهید بودن در این جایگاه جایز نیست، لذا کار خود را با جدیت دنبال کنید.

انتهای پیام
captcha