سرفصل ناچیز اعتبارات و تعداد کم مدارس معارف اسلامی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4040309
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

سرفصل ناچیز اعتبارات و تعداد کم مدارس معارف اسلامی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: زمینه برای گسترش و افرایش مدارس معارف اسلامی صدرا در استان وجود دارد، اما کمبود اعتبار مشکل اصلی است و نمی‌توان اعتبار بیشتری را گرفت.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر چهار مدرسه معارف اسلامی صدرا در خراسان‌جنوبی فعال است که باتوجه به اشتیاق استعدادهای این استان کافی نیست.

وی افزود: زمینه برای گسترش و افرایش این مدارس در استان وجود دارد، اما کمبود اعتبار مشکل اصلی است و نمی‌توان اعتبار بیشتری را گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: چهار مدرسه معارف اسلامی صدرا وابسته به تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان و طبس فعالیت دارند که هم اکنون ۲۷۲ دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند.

رضایی ادامه داد: در دیگر شهرستان‌های استان زمینه‌سازی برای فعالیت‌ها وجود دارد، اما عدم تخصیص اعتبار نمی‌گذارد این مدارس در امام نقاط استان توزیع شود‌ و همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند‌ و از طرفی مدارس صدرا خوابگاه ندارند و در شرایط فعلی امکان تحصیل دانش‌آموزان دیگر شهرستان‌های استان در این مدارس وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم بر روی تقویت کیفیت به جای افزایش کمیت کار کنیم و این امر با بهره‌گیری از اساتید خبره امکان‌پذیراست، تصریح کرد: زمین این مدارس توسط آموزش و پرورش تأمین شده و اساتید و نیروی اداری این مدارس هم توسط آموزش و پرورش تأمین می‌شوند و با همت همین معلمان، سال گذشته در مجموع ۲۴ دانش‌آموز مدارس صدرای استان در دانشگاه‌های دولتی و مراکز آموزش عالی پذیرش شدند.

انتهای پیام
captcha