کتاب «آش پشت جبهه» رونمایی شد
کد خبر: 4041387
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

کتاب «آش پشت جبهه» رونمایی شد

کتاب «آش پشت جبهه» با محوریت خاطرات معلمان پرورشی دهه ۶۰ در اهواز، امروز، ۱۷ اسفندماه رونمایی شد.

رونمایی کتاب «آش پشت جبهه»

به گزارش ایکنا از خوزستان، سیدمحمد آل‌عمران، محقق کتاب «آش پشت جبهه» در حاشیه مراسم رونمایی از این کتاب که پیش از ظهر امروز سه‌شنبه، 17 اسفند در مدرسه شهید مصطفی خمینی اهواز برگزار شد، گفت: «بر شانه‌های کارون» خاطرات مردم اهواز از تشییع پیکر سردار سلیمانی، «یزله بر دجله» خاطرات مردم عراق از تشییع پیکر سردار و «مادر ایران» خاطرات خانم عصمت احمدی مادر شهیدان فرجوانی کارهایی بود که دفتر تاریخ شفاهی اهواز پیش از این منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه از سال 96 تولید کتاب «آش پشت جبهه» آغاز شد، ادامه داد: اثر دیگر این دفتر که امروز رونمایی شد، کتاب «آش پشت جبهه» است. این کتاب مجموعه خاطرات معلمان پرورشی دهه ۶۰ اهواز است که توسط انتشارات راه‌ یار منتشر شده است. علاوه بر بنده، خانم‌ها زینب بابایی و زهرا قراچه، کار تحقیق این اثر را انجام دادند و نویسندگی آن را خانم آسیه طافی انجام داده است.

آل‌عمران اظهار کرد: پروژه‌هایی دیگری در حوزه‌های مختلف همچون تاریخ انقلاب در دست تولید هستند و در این زمینه روزنگار انقلاب اسلامی اهواز از سال 42 تا 57 آماده چاپ شده است. علاوه بر این مجله‌ای در دست تولید داریم که در آن با 40 نفر از انقلابیون اهواز مصاحبه شده است.

محقق کتاب «آش پشت جبهه» در پایان بیان کرد: دفتر رسانه بیداری از سال 89 در اهواز، فعالیت خود را با دغدغه توزیع آثار انقلاب اسلامی آغاز کرد. پس از آنکه فعالیت‌های دفتر گسترده‌تر شد و می‌توان از جمله آن به برگزاری جشنواره عمار در استان اشاره کرد. همچنین از سال 96 کار ثبت تاریخ شفاهی اهواز در این مجموعه آغاز شد. سال گذشته هم دفتر رسانه بیداری تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی را صورت داد.



 

انتهای پیام
captcha