شرکت ۳۵ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در راهیان نور مجازی
کد خبر: 4042618
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

شرکت ۳۵ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در راهیان نور مجازی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم استان، در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز، 22 اسفندماه در آیین افتتاحیه اردوهای مجازی راهیان نور که در کانون شهید مطهری بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این اردوها به مدت دو روز به‌صورت مجازی و از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از 20 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در سامانه اردوهای راهیان نور، اذعان کرد: در مدت برگزاری اردوها مجازی راهیان نور، اجرای پنج برنامه استانی برای دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت‌کننده پیش‌بینی شده است که به‌صورت روایت‌گری، خاطره‌گویی، سرود، نمایش رادیویی و تلویزیونی و نماهنگ پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی برقراری ارتباط زنده با یادمان‌های دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های اردوهای مجازی راهیان نور امسال دانش بهارستان علم و ادب برشمرد و اظهار کرد: راهیان نور عضو جدا نشدنی از یاد و خاطره مردم خطه قهستان زمین و خط اتصال نسل امروز با شهداست.

وی با بیان اینکه راهیان نور در مقابله با تهاجم نرم دشمن، دانش‌آموزان ما را برای مقابله پیروزمندانه آماده می‌کند، بیان کرد: اگرچه به‌واسطه وجود ویروس کرونا دانش‌آموزان ما در دو سال گذشته نتوانستند در یادمان‌ها حضور به هم رسانند ولی در فضای مجازی قریب 800 هزار نفر از دانش‌آموزان، اولیا و معلمان استان از فیض راهیان نور به‌صورت آنلاین و آفلاین بهره‌مند شدند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اردوهای راهیان نور، تداوم بخش فرهنگ ایثار، رشادت و شهادت در جامعه دانش‌آموزی و نقطه اتصال خط شهیدان دیروز و امروز انقلاب اسلامی ایران است.

به گفته واقعی اردوهای راهیان نور تداوم دفاع مقدس ملت قهرمان ایران در مقابله با توطئه‌ها، دشمنی‌ها و زیاده‌خواهی دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب در میادین عقیدتی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی بوده و  محور وحدت و همدلی‌ که مورد تأکید شهدا در وصیت‌شان بود، شده است.

انتهای پیام
captcha