کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکان مهم در مساجد هستند
کد خبر: 4043109
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکان مهم در مساجد هستند

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکان مهم در مساجد هستند گفت: این کانون‌های با تعامل و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای ارتقاء فرهنگی هنری محله تلاش کنند.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکان مهم در مساجد هستند

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود، عصر روز گذشته 23 اسفند در نشست با مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود با بیان اینکه مسجد باید محور همه فعالیت‌های محلات باشد گفت: توجه به هنر اولویت برنامه‌های این کانون‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه کانون‌ها می‌توانند در حوزه سرود، تئاتر و فیلم بیشتر از گذشته فعالیت کنند و تولیدات فاخری ارائه دهند اظهار کرد: مدیریت مسجد توسط مردم صورت می‌گیرد اما وظیفه نهادهای حاکمیتی در این زمینه حمایت از برنامه‌های مساجد بر کسی پوشیده نیست و باید در این زمینه بیشتر حمایت صورت پذیرد و توجه به مساجد مطالبه ائمه جمعه است و باید بیش از گذشته به مساجد توجه کرد.

امینی با بیان اینکه طرح تلاوت نور یک ابتکار ماندگار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بوده و اینگونه ابتکارات باید بیش از گذشته در کانون‌های فهما دیده شود متذکر شد: برای بسیاری از مراسم‌هایی که به لحاظ اسلامی و فرهنگی دارای مشکل هستند باید جایگزین مناسب پیدا کنیم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه می‌توانند بهتر ورود پیدا کنند.

امینی یادآور شد: برای آموزش ارکان مساجد بدنبال برگزاری کارگاه های آموزشی اختصاصی و مشترک برای ائمه جماعات، هیئت امنا، خدام، پایگاه های بسیج و کانون‌های مساجد هستیم.

امام جمعه شاهرود یادآور شد: همه نهادهای فرهنگی از فضای مجازی غافل نشوند و افزایش سواد رسانه‌ای اولویت کار کانون‌های مساجد باشد.

انتهای پیام
captcha