ابلاغ برنامه‌های عملیات رمضان ادارات تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4047217
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

ابلاغ برنامه‌های عملیات رمضان ادارات تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد از ابلاغ برنامه‌های عملیات رمضان ادارات تبلیغات اسلامی استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی‌نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی‌نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 17 فروردین‌ماه در نشست عملیات رمضان، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان ۱۸۵ مبلغ و گروهای مذهبی از قم به استان اعزام شدند که ۱۰۰ نفر به مناطق مختلف استان به‌ویژه شهرستان بویراحمد، ۱۰ نفر در دنا، ۱۰ نفر در باشت، ۲۰ نفر در گچساران، 20 نفر کهگیلویه و مابقی به چرام، لنده و بهمئی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مبلغین در ۷ گروه ۱۰ تا ۱۵ نفره به استان اعزام شدند، با اشاره به برنامه‌هایی در ایام مبارک رمضان، افزود: جزء‌خوانی قرآن کریم در مساجد، برگزاری روضه‌های خانگی و همچنین تبیین جهاد تبیین از جمله برنامه‌های دستور کار امور مبلغین است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به برنامه‌های ابلاغی تشکل‌های دینی در این ایام، بیان کرد: توسعه محافل دینی به صورت خانگی، ترویج قرآن در هیئات و تشکل‌های دینی به صورت جزء‌خوانی، تلاوت، ختم قرآن و هدیه به یک شهید، برگزاری مسابقات قرآنی و نشست مشترک مداحان و قاریان شاخص دیگر برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام موسوی‌نیا برگزاری نشست شبکه عقلانیت را از دیگر برنامه‌های ابلاغی عملیات رمضان دانست و عنوان کرد: در این عملیات کانون مداحان، در این برنامه بر زمینه‌سازی شورای هیئات، کانون‌های فرهنگی، مداحان مستمر و شاعران آئینی برای برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی تاکید شده است.

وی به تشریح برنامه‌های ابلاغی عملیات رمضان در آموزش‌های تخصصی اشاره و تصریح کرد: برگزاری مسابقه تفسیری از سوره‌های مبارک لقمان و حجرات هر روز ساعت ۱۷ در کانال‌ها و سایت مبشران، برگزاری دوره آموزشی جریان‌شناسی تاریخ صدر اسلام در بستر سامانه آموزشی مجازی مبشران و برگزاری نشست تخصصی عملیات رمضان از دیگر اقدامات در این حوزه است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری دوره آموزشی روش‌های بیان تفسیر در بستر سامانه آموزش مجازی مبشران بر اطلاع رسانی مناسب عملیاتهای تبیین برای مبلغین و مفسران تاکید کرد.

حجت‌الاسلام موسوی‌نیا با اشاره به اقدامات در حوزه بانوان، ابراز کرد: پویش و رویداد یک آیه یک سخن پویشی است که فعالان قرآنی به‌خصوص بانوان به تبیین قرآن در قالب‌های مختلف خصوصا پاکدست یا کلیپ می‌پردازند.

وی با اشاره به اجرای برنامه حرف‌آورد قرآنی در ایام مبارک رمضان، بر جهت‌دهی به تولید محتوای قرآنی از سوره‌های خاص توسط فعالان قرآنی و مبلغین تاکید کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به تبیین حلقات تبیین قرآن کریم، یادآور شد: برگزاری مسابقه تبیین بینات و بازدید از خانه‌های قرآنی، برگزاری جلسات تحکیم بنیان خانواده و برگزاری روضه و مراسم احیاء خانگی در شب‌های قدر از برنامه‌های عملیات رمضان است.

انتهای پیام
captcha